سعادت و خوشبختی انسان ها تنها در گرو الگو قرار دادن فاطمه زهرا(س) است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان فاطمه الگوی جاودانه زنان عالماز شیراز؛ انسان آرزوی سعادت و خوشبختی دارد و برای رسیدن به این آرزو تمام تلاش خود را به کار می گیرد که پروردگار مهربان جلوه‏ های روشنگر سعادت را در دو آینه متجلی ساخته است، نخست آموزه‏های ناب فکری، فرهنگی ،  سپس الگوهای پاک و تابناکی معرفی کرده است که یکی از عوامل اساسی در تکامل انسان عنصر الگو است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مجدالدین تجرد در این خصوص گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان اسوه و الگوی برای انسان ها به خصوص بانوان عالم مطرح می شود که در کلام رسول خدا آمده است: هیچ زنی به مانند او نیست، او مادر پدر است و شخصیت ویژه ای دارند که البته حضرت فاطمه جدا از الگو بودن برای زنان برای مردان هم در رهبری جامعه و رهبری ولایت که اصل زندگی همان ولایت است، اسوه ای بی مانند است.
 
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی دیگر فرموده اند: فاطمه پاره تن من است و هر کس او را بیازارد مرا آزرده است، لذا امید است که زنان جامعه امروزی در تمام خصوصیاتی که یک زن باید داشته باشد این امام بزرگوار را الگو و آینه خود قرار دهند که این موضوع در مسئله های مختلفی صدق می کند از جمله در حفظ حجاب.
حجاب دافعه آسیب‌های اجتماعی است و حجاب موجب استحکام و بسترساز رشد، ترقی و عزت بانوان در اجتماع است. پایداری کانون خانواده در ارتباط مستقیم با مسئله جحاب است.

به فرموده امام علی(ع) دل، کتابی است که با قلم چشم به آن نوشته می شود و مردان ما باید بیاموزند چگونه فکر و دل خویش را مدیریت کنند تا نگاهشان را از هر آلودگی برهانند.
 
حجت الاسلام والمسلمین تجرد ادامه داد:  همچنین سخاوت فاطمه(س) به عنوان یکی از ویژگی‌های رفتاری او گزارش شده است، فاطمه(س) در زندگی مشترک خود با علی(ع) زمانی که در وضعیت مطلوب اقتصادی قرار داشت ساده زیست بود و همیشه انفاق می‌کرد، اهدای لباس نو در شب عروسی خود به فرد محتاج، بخشیدن گردنبند به فقیر و دادن همه غذای خود به مسکین، یتیم و اسیر از جمله این موارد است.
 
آیات بسیاری از قرآن کریم درباره معرفی اهل بیت عصمت از جمله حضرت فاطمه(س) نازل گردیده‏اند که بحث درباره آنها خود باب دیگری می‏طلبد امید واریم که زنان و دختران ما با الگو قرار دادن برترین زن دو عالم حضرت زهرا (س) در راه تعالی و سعادت و خوشبختی قرار گیرند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار