معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در سال تحصیلی جدید ظرفیت جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ۱۰ درصد افزایش پیدا می کند.

افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت جذب دانشجو در کارشناسی /کار آفرین شدن هدف اصلی دانشگاه علم و صنعتمحسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت دانشجویان در این دانشگاه گفت: یکی از مسائل مهم و اولویت اصلی دانشگاه علم و صنعت وضعیت دانشجو است و دانشگاه بر حسب وظیفه‌اش باید بهترین شرایط را برای آنها مهیا سازد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم دانشگاه علم و صنعت در برنامه راهبردی خود محقق ساختن شعار کار‌آفرینی است تا دانشجویان در کنار آموزش خوب پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند به یک کار‌آفرین ایده‌آل تبدیل شوند و همیشه شعار اشتغالزایی و کار‌آفرینی در این دانشگاه مطرح بوده است.

کلانتر ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت همیشه سعی در ارتقاء کیفیت پروژه‌های مختلف چون آموزش را داشته است تا دانشجویان بتوانند به راحتی پس از فارغ‌التحصیلی جذب صنعت شده و خودشان بتوانند با تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های دانش بنیان کار‌آفرین شده و افراد نخبه دانشگاهی را جذب کنند.

وی عنوان کرد: دانشگاه در حوزه کار‌آفرینی و اشتغال به طور جدی برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای دانشجویان انجام داده است و علاوه بر کیفیت نگاه ویژه‌ای به ارتقای کمیّت در مقوله آموزش دارد و در همین راستا نظارت خوبی را انجام داده است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت تأکید کرد: باید سطح تعاملات دانشگاه با صنعت بهبود یابد و در این زمینه دانشگاه علم و صنعت سعی در تقویت بدنه آموزشی در کشور می‌کند.

وی ادامه داد: برای سال آینده ظرفیت جذب دانشجو در مقطع کارشناسی 10 درصد افزایش پیدا می‌کند ولی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به دلیل آنکه استادان وقتی برای پژوهش ندارند افزایش ظر‌فیتی ندارد.

کلانتر یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علم و صنعت بر اساس کار‌آفرینی مدون شده است تا دانشجویان نخبه بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی در رشته تخصصی خود علمشا‌ن را به ثروت تبدیل کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار