معاون پژوهشی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت درباره فعالیت‌های گسترده این دانشگاه جهت کاهش آلودگی زیست محیطی توضیح داد.

محسن سعیدی معاون پژوهشی دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست اظهار داشت: در حوزه محیط زیست کارهای پژوهشی خوبی صورت گرفته و در طرحهای اصلی آن از روی پایان‌نامه‌های کاربردی دانشجویان این دانشگاه الهام گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم امروز کشور آلودگی محیط زیست،‌ کمبود منابع آب و نبود فناوری زیستی است که این دانشگاه در راستای تحقق این امور یکسری از طرحهای مورد نیاز وزارت صنعت، نیرو، نفت و شرکت پترو‌شیمی را اجرایی می‌کند و قسمت دیگری از پژوهشهای این حوزه مربوط به بخش خصوصی است که طرحهای مورد نیاز و کاربردی کشور را عملیاتی و اجرا می‌کند.

سعیدی عنوان کرد: پسماند‌های نیروگاه‌های کشور و دفن ایمن زباله‌ها نیرو‌گاه‌ها از جمله مطالعات پژوهشی کشور است که دانشگاه علم و صنعت در حال طراحی و توسعه آن بوده و در آینده‌ای نزدیک این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: نرم‌افزارهای زیست محیطی و شبیه سازهای دود‌کش کارخانه‌ها با هدف کاهش آلودگی هوا و آلایند‌ه‌های زیستی در دانشگاه علم و صنعت طراحی شده است.

سعیدی عنوان کرد: مقالات این دانشگاه در زمینه آلودگی‌ غبار‌های شهری در سال 2012 از مراجعات و استنادات بالایی برخوردار بوده و امروزه بیش از 200 مقاله دانشگاه علم و صنعت در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: پژوهش‌های انجام شده در این دانشگاه به صورت مقاله ارائه می‌شود تا استادان و محققان دیگر بتوانند از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار