56 و نیم میلیارد تومان در قالب حمایت های سامانه بهین یاب به واحد های تولیدی استان تسهیلات ارائه می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی گفت : برای جلوگیری از کاهش شمار واحدهای دچار رکود و افزایش تعداد واحدهای فعال موجود در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی به 107 واحد تولیدی در استان تسهیلات پرداخت می شود.

وی از تشکیل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان و صندوق های شهرستان های تابعه و افزایش سرمایه آن ها اشاره کرد و افزود : امسال با تشکیل 23 جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی و تدوین برنامه عملیاتی ، 88 طرح کلیدی در کارگروه ها و 43 طرح هم در خود ستاد مصوب شد.

صالحی هم چنین از شناسایی 38 طرح عمرانی ناتمام در استان برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و گفت: یک فقره از این طرح ها واگذار شده و فرایند واگذاری 21 طرح هم در حال اجرا است .

وی اظهار کرد :امسال افزون بر 5 هزار اشتغال جدید در استان در این سامانه ثبت شده که با این آمار می توان گفت که نسبت ورودی به خروجی متعادل بوده و عدد مطلق بیکاری در استان افزایشی نداشته است.

صالحی به طرح توسعه فرودگاه اشاره کرد و گفت : با توسعه باند، تأمین تجهیزات روشنایی و کمک ناوبری و ساخت ترمینال فرودگاه با هزینه ای افزون بر 70 میلیارد تومان دیگر مشکل نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه ارتباطی با ضعف امکانات و تجهیزات آن ندارد .

وی با بیان این که این فرودگاه با چنین امکاناتی در زمره فرودگاه های درجه یک کشور قرار می گیرد ، افزود : اگر به لحاظ موقعیت جغرافیایی فرودگاه بجنورد ، مشکلی در برقراری برخی پروازها وجود داشته باشد، باید با بهره گیری از نظرات کارشناسان فنی برای آن چاره اندیشی شود.

صالحی جمعیت استان را در آخرین سرشماری نفوس و مسکن 863 هزار و 204 نفر اعلام و تصریح کرد : جمعیت استان 1 ممیز 8 صدم درصد جمعیت کشور را شامل می شود که این رقم در سرشماری سال 90 معادل 1 ممیز15 درصد بوده است.

وی بیان کرد : باید با برنامه ریزی و تقویت سرمایه گذاری ها و ایجاد اشتغال پایدار ابتدا جمعیت در استان را تثبیت و سپس این خطه را به استانی مهاجر پذیر تبدیل کنیم.

استاندار وجود برخی مشکلات ازجمله در بخش کشاورزی را ناشی از کم توجهی به الگوی کشت و بیمه محصولات کشاورزی برشمرد .

وی دلیل فراوانی نیروی جویای کار در جامعه را ناشی از رشد جمعیت جوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمبود سرمایه گذاری در حوزه اشتغال و تولید در سال های گذشته در استان عنوان کرد و گفت : حمایت از ورود بخش خصوصی و تقویت حوزه تولید و سرمایه گذاری چاره این مسئله را حل خواهد کرد .

وی در ادامه تصریح کرد : باید با کمک یک دیگر، امید ونشاط را در مردم تقویت کنیم تا مشارکت حداکثری آنان پای صندوق های رأی و برگزاری انتخاباتی باشکوه را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.