رابر به علت کوهستانی بودن و وجود چشمه سارهای متعدد و همجوار بودن با مناطق گرمسیری از دیرباز مورد توجه ابناع بشر است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد جهانشاهی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت:   منطقه کوهستانی، شهرستان رابر سرشار از دیدنی های طبیعی، باستانی، تاریخی، زیارتی و تفریحی این شهر از تنوع خاصی برخوردار بوده و با سلیقه‌های مختلف سازگار است به گونه‌ای که رضایت هر کس را با هرعلاقه‌ای‌ تامین می‌کند.

وی افزود: شهرستان رابربه دلیل استقرار در محدوده کوهستانی، آب و هوایی مطبوع و مناظر و چشم‌اندازهای زیبا و دلپذیری دارد. 

جهانشاهی خاطر نشان کرد: دره‌های خوش آب و هوا، سرسبز و کوه‌های مرتفع، آبشار و چشمه سارها این شهر  را دربرگرفته‌اند از آنجا که شهرستان رابُر دارای ذخایر طبیعی بکر فراوانی است و بصورت عام، این شهرستان را با طبیعت و محصولات طبیعی اش می‌شناسند شناخت منابع طبیعی این شهرستان زیبای کوهستانی، ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: شهرستان رابر با هوای خنک و طبیعت بکر خود پذیرای مسافران نوروزی از سراسر کشور بوده  بطوریکه امازاده سید مرتضی، بندر هنزا، لنگر، جنگل هونی، چشمه عروس، عشق آباد و سر تشتک از مناطق گردشگری است که بیشترین مسافر را جذب کرده‌اند.

جهانشاهی یادآورشد: وجود آثار باستانی نظیر ظروف سفالی ، اشیاء سنگی و فلزی بدست آمده از تپه ها و محوطه ها و گورستانها مربوط به دوران مختلف تاریخی و حتی پیش از تاریخ در این منطقه و وجود مناطق  متعدد فلزکاری کهن که مورد  بررسی و شناسایی باستان شناسی قرار گرفته است.

وی گفت: شهرستان رابر در حصاری از کوههای شاه،  ارتفاعات قلعه سنگ، باغ بهادر،  سر مشک، ارتفاعات تخت سر طشتک و بحر آسمان به صورت نعل اتسبی قرار دارد.

جهانشاهی افزود: آب و هوای اکثر مناطق شهرستان رابر در فصل زمستان سرد و در فصل بهار و تابستان معتدل و بسیار دل انگیز و خنک  است. 

وی خاطر نشان کرد:  این شهرستان بدلیل قرار گرفتن در دامنه ی کوههای پر از برف دارای قنوات و چشمه سارهای متعدد  است و آب کشاورزی و صنعتی بخش را تأمین می کند.

جهانشاهی یادآورشد: در واقع رودخانه های رابر سرچشمه های هلیل رود هستند و آب دو سد برزگ جیرفت و صفارود را تأمین می کنند که علاوه بر استفاده کشاورزی شهرستانهای جیرفت و رابر  آب شُرب مرکز استان در دراز مدت نیز از رابر و سد صفا تأمین می شود.

گفتنی است: شهرستان رابر دارای ۱۲۳ رشته قنات ، ۴۰۵ چشمه ، ۲۴ رودخانه فصلی که موجبات سربلندی وزیبایی  طراوت و رونق کشاورزی و باغداری این خطه را موجب شده اند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار