سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری کردستان امروز با حضور استاندار و مدیران استانی در سالن شهدای دولت استانداری کردستان کار خود را آغاز کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسین دهقانی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان در جلسه آغاز بکار سامانه مجازی پنجره واحد سرمایه گذاری کردستان، گفت:این سامانه برای صدور مجوز، استعلامات، نظارت بر پاسخ به استعلامات و صدور مجوز ها در مدت زمان یک ماهه قانون سرمایه گذاری، جلوگیری از مراجعه مستقیم متقاضیان به نهادهای اجرایی است.

وی افزود: هدف نهایی راه اندازی این سامانه جلوگیری از مراجعه مستقیم سرمایه گذاران برای اخذ مجوز از دستگاه‌های مختلف است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان عنوان کرد: از این پس استعلام‌ها به سرمایه گذار داده نمی‌شود و به دستگاه اجرایی استعلام شونده ارسال می‌شود که دستگاه نیز موظف است از این طریق پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: یکی از بندهای مورد تاکید اقتصاد مقاومتی شفاف سازی و سلامت اداری است که این سامانه راهی برای افزایش انظباط مالی است و موجب کاهش مفاسد احتمالی اداری خواهد شد.

دهقانی با اشاره به اینکه سامانه مبنای قانونی دارد، عنوان کرد: مبنای قانونی این سامانه در قانون 70 برنامه پنجم توسعه ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از این سامانه موجب بهبود فضای کسب و کار در استان و تکریم سرمایه گذاران موثر می‌شود و موجب جذب سرمایه گذاران در آینده خواهد شد.

این سامانه مجازی به نشانی الکترونیکی kuinvestment.mefa.ir راه اندازی شده و متشکل از عضویت اصلی 10 فرمانداری 10 شهرداری و 31 نهاد اجرایی است که از امروز پذیرای متقاضبان سرمایه گذاری استان است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.