فرماندارملکان از حل مشکل محل تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان خبرداد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی امروز در جلسه شورای اداری گفت:تصفیه خانه فاضلاب ملکان که عملیات احداث آن در 13سال پیش شروع شده بود به علت اعتراض اهالی چند روستاواظهار نگرانی آنان در زمینه  مشکلات زیست محیطی  عملا به کندی پیش می رفت تااینکه از سال 90کلا متوقف شد

وی افزود: خوشبختانه امسال با توافق ادارات  منابع طبیعی ،جهاد کشاورزی وشرکت آب وفاضلاب محل تصفیه خانه از محل قبلی به محل جدید انتقال یافت وبعنوان اعتبار اولیه 7میلیاردریال نیز  برای حصار کشی آن اختصاص یافته است .

فرماندار ملکان گفت: محل جدید تصفیه خانه در زمینی به مساحت 6هکتار واقع شده  ودر محلی مناسب وهیچ گونه مشکل خاص ومعارض ندارد .

خانی افزود : بیش از 70درصد از شبکه گذاری طرح فاضلاب ملکان  پایان یافته وتا دوسال آینده به بهره برداری خواهد رسید .

وی گفت: امسال نیز 31میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل فاضلاب ملکان اختصاص یافته است که با بهره برداری از این طرح مشکل پس آب منازل وفاضلاب که اکثرا  به رودخانه مردق چای هدایت می شد وآلودگی زیست محیطی  را درپی داشت حل خواهد شد .

وی افزود: طبق توافق انجام یافته با ستاد احیای دریاچه ارومیه  پس آب تصفیه شده ملکان پس از تکمیل طرح  فاضلاب  به دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد .

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.