ایجاد نخستین شهرک تخصصی ترکیه در زنجان

رئیس صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به برنامه ایجاد شهرک‌های تخصصی خارجی گفت: ایجاد نخستین شهرک تخصصی ترکیه در زنجان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ایجاد شهرک خصوصی صنعتی خارجی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سرمایه‌گذار، رابط و استان زنجان برای احداث شهرک تخصصی سرمایه‌گذاری چینی منعقد شده است، ابراز کرد: امیدواریم این شهرک به زودی به مراحل اجرایی برسد.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه احداث نخستین شهرک تخصصی ترکیه در زنجان پیگری می‌شود، بیان کرد: گروه ترک از شهرک‌های صنعتی زنجان بازدیدی داشتند و فضا برای اینکه زنجان به عنوان کاندیدای نخست این گروه برای ایجاد شهرک قرار گیرد، فراهم شده است.
 
وی به ویژگی‌های استان زنجان از جمله نزدیکی به پایتخت، نزدیکی به مرز ترکیه و آذری زبان بودن اشاره کرد و گفت: این ویژگی‌ها شرایط متفاوتی را برای استان زنجان و جلب نظر سرمایه‌گذاران ترکیه ایجاد کرده است.
 
فغفوری در مورد ایجاد شهرک سایبرسیتی عنوان کرد: اختصاص شهرک سایبرسیتی به سازمان صنعت و معدن مورد اعتراض بوده و این موضوع باید از دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات پیگیری شود.
 
حسین جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: مشکلات پروژه کشت و صنعت خدابنده برطرف شده و 47 هکتار زمین واگذار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه 700 هکتار دیگر در فازهای بعدی پروژه به عوامل اجرایی واگذار می‌شود، ابراز کرد: این پروژه برای اجرا به تسهیلات 80 میلیونی نیاز داشت که قرار است این مبلغ از صندوق توسعه ملی یا منابع بانک کشاورزی تأمین شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.