معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ سازی آیین چهارشنبه سوری گامی موثر در کاهش خطرات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ،محمدعلی حمیدیان در نشست با خبرنگاران افزود: آیین چهارشنبه سوری به عنوان سنتی دیرینه در ایران از پیشینه بالایی برخوردار است، اما این آیین در سال‌های اخیر همواره با وقوع برخی حوادث ناگوار جانی و مالی همراه بوده است.

وی ادامه داد:با هدف آگاه سازی و شناساندن آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای ناگوار چهارشنبه سوری می‌توان از ابزارهای فرهنگی از جمله رسانه بهره برد. 

وی با بیان اینکه نگاه به رسانه‌ها یک نگاه مثبت اجتماعی است گفت: رسانه‌ها همچون دما سنج در جامعه عمل می‌کنند و با شناخت مشکلات و معضلات جامعه، به مردم برای حل این مشکلات یاری می‌رسانند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: رسانه‌ها در همه کشور‌ها جایگاه خاص دارند و تاثیر گذار در مسائل مختلف هستند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرائم در جامعه گفت: پیشگیری از وقوع جرم در استان از طریق فعالیت در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت مردمی و با مشارکت‌های مدنی، پیشگیری وضعی و انتظامی با هدف منصرف کردن مجرم از ارتکاب جرم، پیشگیری رفع موانع و نارسایی‌های مربوط به نقاط حادثه خیز در مسیرهای ارتباطی با اولویت پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و ... مد نظر است.

وی افزود: این اقدامات با مشارکت دستگاههای مختلف در کارگروه پیشگیری از جرائم انجام می‌شود که نتایج خوبی از جمله ارتقای رتبه سیستان و بلوچستان در کاهش تصادفات جاده‌ای از ۳۱ به پنجم کشوری را به همراه داشته است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزایش مهارت‌های زندگی در جامعه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در ادارات و اجرای موفقیت آمیز طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در شهرستان زهک به عنوان پایلوت را از جمله اقدامات این مجموعه برشمرد.

حمیدیان گفت: برپایی کارگاه آموزشی برای افراد ایجاد کننده مشکلات اخلاقی و حرکت در مسیر کاهش چهار آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی افزود: همچنین به منظور کاهش آسیب ملاقات فرزندان طلاق با والدین این نهاد با راه اندازی ۲ مرکز جدا از کلانتری‌ها به نام دیدار با فرشتگان گامی موثر در ایجاد محیط مطلوب برای این دیدار‌ها در زاهدان فراهم کرده است و ۲ مرکز دیگر نیز سال آینده راه اندازی می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح جمع آوری متکدیان متجاهر در سطح استان از ۲۵ اسفند به صورت کوتاه مدت خبر داد و افزود: در آینده این اقدام به صورت وسیع و گسترده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار