سفیر آمریکا در قزاقستان در مذاکرات آتی صلح سوریه در آستانه شرکت می‌کند.

شرکت سفیر آمریکا در قزاقستان در مذاکرات آستانهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک تونر – سخنگوی وزارت خارجه آمریکا – امروز (دوشنبه) اعلام کرد هیئت نمایندگان آمریکا به ریاست جرج کرول، سفیر آمریکا در قزاقستان در مذاکرات آتی آستانه درباره سوریه شرکت خواهند کرد. 

پیش‌تر وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود که سفارت آمریکا در قزاقستان به نمایندگی از این کشور در گفتگوهای سوریه شرکت خواهد کرد؛ اما درباره سطح مشارکت سخنی نگفته بود. 

تونر در این باره تاکید کرد: همانند اظهارات پیشین، سفیر ما در قزاقستان در مذاکرات آستانه شرکت خواهد کرد. زمانی که این گفتگوها در قزاقستان آغاز شد، امید کمی برای ایجاد آتش بس قابل قبول و توقف خصومت در سوریه وجود داشت.
 
نخستین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه با میانجیگری ایران، روسیه و ترکیه در 23 و 24 ژانویه (4 و 5 بهمن ماه) برگزار شد که طی آن تهران، مسکو و آنکارا توافق کردند در چارچوب یک ساز و کار سه جانبه بر آتش بس سوریه نظارت کنند. 

دومین دور مذاکرات آستانه در 15 و 16 فوریه (27 و 28 بهمن ماه) برگزار شد. شرکت‌کنندگان در پایان توافق کردند یک گروه ناظر آتش بس شامل ایران، روسیه و ترکیه بنیان گذاری شود که به شورای امنیت گزارش دهد. دور سوم مذاکرات آستانه نیز در 14 و 15 مارس (24 و 25 اسفند ماه) برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار