مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از افزایش 3.5 برابری بودجه میراث فرهنگی استان خبر داد.

افزایش 3.5 برابری بودجه میراث فرهنگی استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مالمیر در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت گردشگری و ظرفیت بزرگ صنایع دستی و میراث ناملموس فرهنگی استان همدان را باید با ایجاد یک فصای مناسب برای سرمایه گذاری و فعالان این صنعت تقویت کرد تا استان همدان به جایگاه شایسته خود دست یابد.
 
وی افزود: سال جاری حوزه میراث فرهنگی با وجود محدودیت اعتباری و بدهی های به جا مانده از گذشته اقدامات مناسبی را انجام داده است.
 
مالمیر بیان کرد: بودجه عمرانی مصوب صنایع دستی همدان امسال با 3.5 برابر افزایش به 140 میلیارد ریال رسید که تاکنون حدود 15 درصد این اعتبار تخصیص یافته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان علت تخصیص محدود اعتبارات حوزه عمرانی این سازمان را تخصیص نیافتن ردیف 180 و ردیف توازن منطقه ای ذکر کرد.

مالمیر در ادامه با اشاره به اینکه اجرایی شدن برجام گشایش هایی در حوزه صنایع دستی را به دنبال داشت، ابراز داشت: این توفیق موجب افزایش 12 درصدی صادرات صنایع دستی در 10 ماهه سالجاری شد.
 
وی افزود: میزان صادرات صنایع دستی از مبدا گمرک همدان امسال به 12.5 میلیون دلار رسیده و از هشت صادر کننده مطرح کشور در حوزه صنایع دستی 2 صادر کننده همدانی هستند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: به منظور تقویت حوزه صنایع دستی دوره های مدونی آموزشی برای تولید کنندگان در حوزه های مختلف از جمله تبلیغات، بازاریابی و برند سازی برگزار شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان بیان کرد: در حوزه منبت کاری نیز امسال 2 شهر ملایر و تویسرکان برای کسب عنوان شهر ملی منبت پیشنهاد شده اند.
 
انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.