مامور ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار گفت پاکسازی نژادی می تواند به عنوان هدف نهایی آزار و اذیت و خشونت وحشتناک علیه اقلیت روهینگیا باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه با اشاره به افزایش تحقیقات در سطح عالی در مورد بدرفتاری علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار اعلام کرد دولت میانمار ممکن است به دنبال اخراج همه روهینگیایی ها از این کشور باشد.

یانگ هی لی (Yanghee Lee)، مامور ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار گفت پاکسازی نژادی می تواند به عنوان هدف نهایی آزار و اذیت و خشونت وحشتناک علیه اقلیت روهینگیا باشد.

وی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت این حوادث نشان می دهد که دولت میانمار ممکن است تلاش کند مسلمانان روهینگیا را از کشور اخراج کند.

بازرسان سازمان ملل می گویند در طی عملیات نظامی ارتش میانمار به استان راخین، روهینگیایی ها مورد آزار جنسی و قتل عام قرار گرفتند.

یانگ هی لی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست یک کمیسیون تحقیق ویژه در بالاترین سطح را تشکیل دهد تا در مورد سرکوب اقلیت روهینگیا و خشونت های دولتی در سال های 2012 و 2014 نیز تحقیق کند.

پیش از جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در اواخر این ماه، این شورا تشکیل می شود اما بازیگران کلیدی آن از جمله اتحادیه اروپا به بهانه نگرانی ها از اینکه تحقیقات سازمان ملل ممکن است روند دموکراسی شکننده در این کشور را تهدید کند، تاکنون از این طرح حمایت نکرده اند.

نمایندگان اتحادیه اروپا، هلند و انگلیس در جلسه روز دوشنبه از طرح سوالی در مورد تشکیل یک کمیسیون تحقیق در شورای امنیت خودداری کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار