رییس اداره فرهنگي، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت :بازدید گردشگران خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن 74 درصد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است که باغ فین در صدر این بازدیدها است.

محسن جاوری،  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت : 79 هزار و 347 نفر گردشگر خارجی از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه گذشته از بناهای تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

 وی، تعداد گردشگران داخلی را که در این مدت از آثار تاریخی شهرستان کاشان دیدن کرده اند یک میلیون و 72هزار و 560 نفر اعلام کرد.

به گفته وی، بیشترین بازدید گردشگران به ترتیب از باغ فین و خانه های طباطبایی، بروجردی ها و عباسیان و تپه های سیلک بوده است.

جاوری، در ادامه فعالیت 53 موسسه گردشگری در قالب هتل، هتل آپارتمان، هتلهای سنتی، مهمان پذیر، بوم گردی و خانه مسافر را یادآورشد و افزود: این مرکزها زمینه اشتغال 935 نفر را که بیشتر دانش آموختگان رشته های مرتبط هستند، فراهم کرده است.

وی در پایان اظهارداشت : بیش از 1500 اثر تاریخی ارزشمند در شهرستان کاشان شناسایی شده که حدود 400 اثر آن درفهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.