رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: تغییر کاربری برخی مدارس‌ می‌تواند به تأمین فضای آموزشی مناسب در مناطق مورد نیاز کمک کند.

تغییر کاربری مدارس، راهکا‌ری برای تأمین فضای آموزشی مناسب
محمد‌تقی نظر‌پور رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بحث تغییر کاربری مدارس اظهار داشت: این مسئله پیچیده بوده و اگر به آن توجه کافی نشود، نمی‌توان به مقصد مناسب رسید.

وی ادامه داد: طرح تغییر کاربری در برخی از مدارس که از بافت معماری خوبی برخوردار نبوده اما در مرکز شهر قرار گرفته‌اند و به لحاظ تردد برای دانش‌آموزان مشکل ایجاد می‌کند و زمان تعطیلی مدارس باعث ایجاد ترافیک می‌‌شود، مورد توجه قرار می‌گیرد.

نظر‌پور اظهار داشت: این مسائل باید با دقت و با همکاری کمیسیون ماده پنج شورای عالی معماری و شهر‌سازی پیگیری شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد: مدار‌سی که خیلی قدمت تاریخی نداشته و با ارزش بودن آن قابل ملاحظه نیست، باید تبدیل به حسن شده و از اعتبار آن برای سایر مدارس که نیاز به تخریب و بازسازی‌ دارند بهره‌ ببریم.

وی تصریح کرد: به استان‌های مختلف این موضوع گفته شده و منتظر هستیم تا این قانون به سازمان نوسازی ابلاغ شود که به استناد آن این مسئله در دستور کار قرار گیرد.

نظر‌پور گفت: برای شناسایی مدارس مذکور به استان‌ها اطلاع‌رسانی شده و اگر ضرورت به انجام آن وجود داشته باشد، در مناطق مختلف آن را اجرایی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: درآمد‌زایی از طریق تغییر کاربری مسئله‌ای است که باید برای اجرای آن قسمت مناسبی در نظر گرفته شود و بعد از اجرا پول به خزانه رفته و در قانون بودجه سالیانه‌ نیز این رقم محاسبه و قابل ارزیابی باشد.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: اکنون با مصوبه مجلس این مسیر هموار شده و یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به لحاظ احداث، تخریب، بازسازی‌ و مقاوم‌سازی فضای آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار