رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس گفت: به تامین فضای مناسب آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توجه داریم.

نگاه آموزش و پرورش به تامین فضای مناسب برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه
محمد تقی نظرپور رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه این سازمان به تامین فضای اموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار داشت: باید نیازهای اولیه این دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد و حتی در شرایطی که بخشی از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در طرح تلفیقی حضور پیدا می‌کنند ابتدا باید شرایط فضای آموزشی برای این افراد مساعد باشد.

وی ادامه داد: در برخی موارد مانند مواقعی که دانش‌آموزان نیاز به ویلچر دارند  طرح تلفیقی می‌تواند برای این گروه راهگشا باشد چرا که تامین فضا برای آنها چندان پیچیده نیست در واقع بسترسازی برای حضور چنین گروه‌هایی آسان است. اما در برخی از گروه‌های دانش‌آموزی با نیازهای ویژه باید امکانات بیشتری در نظر گرفته تا امکان تحصیل این دانش‌آموزان در مدارس عادی فراهم شود.

نظرپور عنوان کرد: به طور کلی برای حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ابتدا باید غربالگری انجام شود و پس از ارزیابی شرایط این گروه از دانش‌آموزان در طرح شرکت کنند که البته چنین فرآیندی می‌تواند در رشد تعالی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اکنون در مدارس تحت پوشش طرح تلفیقی امکانات لازم برای دانش‌آموزان فراهم شده و چنانچه که این امکانات وجود نداشته باشد باید در مناسب سازی شرایط هر چه زودتر اقدام کرد. 

نظرپور یادآور شد: در ساخت مدارس جدید و همچنین مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی این طرح مورد توجه قرار گرفته تا امکانات برای حضور دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی بنا بر ضوابط موجود فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار