معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشتغال ۵. ۲ میلیون نفر در واحدهای صنفی از توانایی وزارتخانه‌ها برای تربیت نیروهای متخصص خبر داد.

اشتغال ۵. ۲ میلیون در واحدهای صنفی / بهره مندی از امکانات وزارتخانه‌ها برای تربیت نیروهای متخصص
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یدالله صادقی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان این وزارتخانه با آموزش و پرورش اظهار داشت: نرخ رشد بهره‌وری در کشور بسیار پایین است.
 
وی افزود: به شدت نیازمند افزایش بهره‌وری هستیم و یکی از شاخص‌های بهره‌وری نیروی کار است.
 
صادقی تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به دنبال افزایش بهره‌وری نیروی کار است که ۴۰ درصد آن در وزارت صنعت پیگیری می‌شود.
 
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت تصریح کرد: در حال حاضر فارغ التحصیل هنرستان‌ها با فضای کار آشنا نیستند و نمی‌توانند به عنوان یک فرد متخصص پس از فارغ التحصیلی در واحدهای صنعتی و تجاری مشغول به کار شوند.
 
وی بیان کرد: دانش آموز متخصص در سطح هنرستان که فارغ التحصیل شود و بتواند مشغول به کار شوند، نداریم، برای نمونه دانش آموزی وجود ندارد که بتواند ترجمه متون انگلیسی را انجام دهد یا با یک مدیرعامل کارهای اداری را انجام دهد.
 
صادقی تاکید کرد: با آموزش عمیق و آموزشی که حاصل بهره‌وری دقیق از یافته‌های علمی باشد زمینه نیروی متخصص نیز فراهم می‌شود.
 
وی تصریح کرد: امکانات وزارتخانه‌ها باید به شکلی هدایت شود که منجر به بیرون آمدن نیروی متخصص شود که در فضای واقعی و در چهارچوب استاندارد بتواند کار را انجام دهد و این بزرگترین خدمت به کشور در راستای اقتصاد مقاومتی است.
 
وی بیان کرد: باید در این مراسم تفاهم‌نامه بخش خصوصی نیز حضور داشت، اما در اجرا باید از ظرفیت‌های خصوصی نیز استفاده کنیم.
 
صادقی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما رشد بهره‌وری ضعیف است گفت: یکی از شاخه‌های مورد نیاز در بهره‌وری نیروی کار بوده که ارتباط مستقیمی با این تفاهم‌نامه دارد.
 
وی افزود: در واقع این تفاهم‌نامه به افزایش نرخ بهره‌وری کمک می‌کند.
 
صادقی با اشاره به اینکه 3 میلیون واحد صنفی داریم اظهار داشت: اشتغال در این واحدها برای 2 و نیم میلیون نفر میسر شده است و می‌توان با آموزش های عمیق‌تر و اساسی‌تر با بهره‌گیری از امکانات و زمینه‌های موجود در وزارت‌خانه‌ها فعالیت‌ها را به شکل بهتری هدایت کرد.
 
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت‌، معدن و تجارت بیان کرد: باید در جهتی حرکت کنیم که در مسائل تکنیکی اصناف مورد توجه باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار