تفاهم‌نامه‌ای علمی تحقیقاتی میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و مؤسسه زمین‌شناسی بدون مرز روسیه در حوضه دریایی خزر با مالکیت طرف ایرانی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به امضا رسید.

مخاطرات دریایی حوضه‌ کاسپین بررسی می‌شودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر خبر دریافتی، از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، مؤسسه زمین شناسی بدون مرز (GWL) روسیه، با نگرش نوین به اکتشافات لرزه ای که با استفاده از فن‌آوریهای به‌روز و استانداردهای زیست محیطی گره خورده به مطالعه ماهیت پوسته سخت شده زمین و بخش زیرین آن (گوشته فوقانی) و ضخامت رسوبات در بخش جنوبی حوضه کاسپین می‌پردازد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با ابراز خوشحالی از شروع پروژه‌ای که آن را پراهمیت دانست، بیان کرد: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور به‌صورت جدی از این پروژه حمایت خواهد کرد و امیدواریم این پروژه در کنار سایر قراردادهای بین‌المللی این سازمان، منتج به دستاوردهای مناسبی شود و در نهایت  برای مردم کشور و منطقه مفید واقع شود.

به موجب این پروژه قرار است با تلفیق زلزله‌های تاریخی، ویژگی های سنجش از دور و سایزموتکتونیک ثبت شده دستگاهی وکنترل میدانی گسل‌های فعال، شکل های مورفوتکتونیک دگرشکل شده و خطوط مهاجرت یا فرسایش ساحلی، نقشه مخاطرات جدیدی برای این حوضه تهیه شود. بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده این پروژه در طی دوره سه ساله انجام خواهد شد.

گفتنی است در جلسه امضای این قرارداد که با حضور نمایندگان دو طرف ایرانی و روس برگزار شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار