مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی گفت: با همت و پشتکار کشاورزان، اقتصاد مقاومتی در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی تحقق یافته است.

علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سؤال که اقتصاد مقاومتی چقدر در بخش کشاورزی محقق شده است، اظهار داشت: با همت و پشتکار کشاورزان، اقتصاد مقاومتی در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی تحقق یافته است.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی گندم نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش است، افزود: با برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی و لطف الهی با تولید بیش از ۱۴ میلیون تن گندم با کیفیت توانستیم اقتصاد مقاومتی را در بخش زراعت جامعه عمل بپوشانیم.

خان محمدی ادامه داد: همچنین در سایر معاونت‌ها وزارتخانه اعم از آب و خاک، تولیدات گیاهی و طیور و غیره با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری، بهره‌وری آب و تولید بذر هیبرید و با کیفیت بر این امر مهم نائل شدیم.

وی در ادامه افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای امنیت غذایی کشور طی برنامه ششم توسعه اقداماتی در جهت افزایش تولید در واحد سطح بدون افزایش سطح زیر کشت، بهره وری آب، توسعه گلخانه ها، مکانیزاسیون و کاهش ضایعات برنامه ریزی نموده است.

مدیر عامل مجمع نخبگان کشاورزی تصریح کرد: بنا به گفته وزیر جهاد کشاورزی ایجاد زنجیره از مزرعه تا سفره از دیگر عوامل مهم این بخش است که توسط افراد حقیقی و حقوقی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در استمرار اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار