حامد اکبریمقدم، در حاشیه آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهایدر دانشگاه آزاد سلامی واحد کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در حال حاضر جشنواره گیم تهران در سطح پایتخت و حتی بینالمللی با حضور استودیوهایی از شهرستان برگزارمیشوددرصورتیکه بنیاد ملی باز یهای رایانهای این جشنواره گیم را بهصورت استانی، کشوری یا حداقل منطقهای برگزار کند افزایش تربیت نیرو و رقابت بیشتری ایجاد میشود.
وی افزود: جشنواره گیم تهران با برگزاری منطقهای، استانی و کشوری میتواند چند استان را در یک سالن مسابقه برگزار و بعد با برگزاری یک جشنواره از بین برگزارکنندگان بازی برتر سال کشور را انتخابکند.
بهگفتهوی،با این نوع برگزاری جشنواره مسابقات جذابتر و تیمها انگیزه بهتری پیدا میکردند و بازیسازان در این فرآیند تربیت از دیدگاه مربیهای مختلف بیشتر میتوانند بازی، پیشرفت کار و مراحل جلوتر را ببینند.
این دارنده دیپلم افتخار جشنواره بازیهای رایانهای تهران، تصریحکرد: بهطور قطع و یقین افزایش هرچه بیشتر این جشنوارهها علاوه بر اینکه برای شرکتها و استودیدوهای فعال در این زمینه خیلی مفید است میتواند استعدادها و نیروهای کارآمد را انتخاب کند.
اکبریمقدم، استفاده از استودیوهای معروف بازیسازی بهعنوان اسپانسر در مسابقات بازیسازی را تاکیدکرد و گفت: این کار علاوه بر شناخت استعدادهای برتر و شکوفایی ظرفیتهای قابل در این صنعت میتواند عامل موفقیت و همپوشانی دو طرفه در ساخت بازی ، راهنمایی و هدایت آنها در مسیر درست و کاربردی شدن بازیهایشان شود.
وی، در ادامه با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهای در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان گفت: ایدههای تعدادی از تیمهای شرکت کننده در پنجمین مسابقات ملی بازیسازی رایانهای در کاشان نوینو خیلی پخته بود.
بهگفتهوی، تیمها از ایدههای نوین و طراحی خیلی خوب و حتی پختهبرخوردار بودند.
عضو کمیته داوران پنجمین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهای در دانشگاه آزاد اسلامی واحدکاشان قابلیت پیشرفت زیاد تیمها را تاکیدکرد و افزود: تیمهایی که تشویق به بازیسازی میشوند بهنوعی جزو مرحله دوم تصمیمگیری قرارمیگیرند.
اکبریمقدم، تصریحکرد:تیمها حتی اگر به مقامهای برتر اول تا سوم نرسند نباید نامیدشوند بلکه ارتباط خود را با مرکز بازیسازی رایانهای و شرکتهای در این حوزه را حفظ کنند.
وی با تاکید بر اینکه بازیسازان علم خود را از دوره دانشجویی به تجاریسازی برسانند گفت: آینده شغلی مطلوب بازیسازان در گرو تجاریسازی محصول آنها است.
شایان ذکر است: پنجمین دوره مسابقات ملی بازیسازی رایانهای با رقابت 23 تیم از دانشگاههای آزاد و سراسری کشور به مدت 48 ساعت از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه 18 اسفندماه تا ساعت 9 صبح جمعه بیستم اسفند و حمایت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول شرکت مخابرات استان اصفهان و شرکت دادهورزی فرادیس البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزارشد.
دانشگاه سینا، مرکز رشد، اسپاد، سیلک، ستارگان کویر،CANDO،GAME MAKER (دبیرستان شاهد ستوده)،T-CORE، سمپاد کاشان(دبیرستان شهید بهشتی)،فانتوم پلاس دانشگاه قم، صددروازه و کویر دامغان،GAME CLUB ++دانشگاه تهران،AMYHENNIg#از دانشگاه سراسری قم،craftmindاز موسسه عالی شهاب دانش،جنیکا و GAME TIMEاز علوم و فناوری مازندران، گنجنامه از دانشگاه فنیحرفهای، استان همدان، دانشکده فنی شهید رجایی کاشان، هنرستان پویندگان،پارادایس دانشگاه اصفهان، آلیگاتور دانشگاه بیرجند، ریزگیم و پرواز سفید دانشگاه صنعتی بیرجند تیمهای شرکتکننده در این مسابقات بودند.