معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تامین عدالت در توزیع امکانات سلامت و رسیدگی به مشکلات بیماران خاص در این استان مورد توجه قرار گرفته است.

حمایت ویژه دولت از بیماران خاص در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شبستری در نشست کمیته بیماران خاص استان افزود: مسائل بیماران خاص متفاوتحمایت ویژه دولت از بیماران خاص در آذربایجان شرقی از سایر بیماری ها است به همین دلیل این بیماران تحت حمایت های دولتی قرار می گیرند.
وی افزود : برای تهیه داروهای بیماران خاص کمک های زیادی شده است به طوری که حدود 7 میلیارد تومان از طرف سازمان غذا و دارو برای داروهای آنها هزینه شده است.
شبستری ادامه داد: مطالبات و مشکلات بیماران خاص استان که  انجمن های حمایتی آنها  در این جلسه مطرح کردند  پیگیری می شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت:  سازمان صداوسیما ، اداره کل ورزش و جوانان و  سازمان های بیمه گر ازجمله ارگان هایی هستند که آمادگی کامل خود را برای حمایت از بیماران خاص استان اعلام کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: اقدامات زیادی در خصوص بیماران خاص به همت دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شده است.
تقی زادیه افزود: تعداد دستگاه دیالیز در استان نسبت به سال 92، حدود 50 درصد افزایش داشته است.
وی از افزایش 25 درصدی تعداد بیماران پیوند عضو شده در آذربایجان شرقی نیز خبر داد و اعلام کرد: در سال 92، فقط یک مورد پیوند از طریق مرگ مغزی انجام شده بود اما اکنون این میزان به 22 مورد افزایش یافته است.
تقی زادیه خاطرنشان کرد:  تعداد بیماران تالاسمی در استان ثابت مانده  و با غربالگری ها در زمان بارداری از تولد بیمار تالاسمی جلوگیری شده است.
معاون خبر صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: صدا و سیمای استان در خصوص پیگیری مطالبات و مشکلات بیماران خاص آمادگی کامل دارد.
مهدی صادقی موحد با بیان اینکه  تا کنون برنامه های زیادی در قالب  اخبار، گزارش و ویژه برنامه برای بیماران خاص تهیه شده است افزود: برای فرهنگ سازی بیشتر در خصوص حل مسایل و مشکلات  بیماران خاص  در بخش های مختلف صدا و سیمای استان  از جمله رادیو ، تلوزیون و خبر امکان تهیه برنامه برای بیماران خاص وجود دارد.
مدیرعامل انجمن بیماران ام اس هم گفت: در آذربایجان شرقی حدود 8 هزار بیمار ام اس وجود دارد که تعداد زنان بیمار دو برابر مردان است.
هاشمی یکی از بزرگترین مشکلات بیماران ام اس را ازدواج آنها برشمرد و افزود: این بیماران نیاز به مراقبت های خاص دارند به همین دلیل افراد سالم از ازدواج با این بیماران امتناع می کنند.
مدیرعامل انجمن بیماران هموفیلی نیز گفت:  در آذربایجان شرقی 520 بیمار هموفیلی وجود دارد.
طبق چی افزود: برای پیشگیری از بیماری هموفیلی امکانات لازم برای  آزمایشات ژنتیکی در استان فراهم شده است.
وی گفت:  مشکل بیمه بیماران هموفیلی به معضل تبدیل شده و باید اقدامی در این خصوص صورت گیرد.
 جعفر زاده مدیرعامل انجمن اوتیسم تبریز نیز با بیان اینکه تاکنون 500 نفر مبتلا به بیماری اوتیسم در استان شناسایی شده است افزود : غربالگری بیماران اوتیسم در استان به خوبی انجام نشده است و تعداد زیادی بیمار شناسایی نشده در استان وجود دارد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار