معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مراکز یادگیری محلی به سه شیوه دولتی، غیر دولتی و مشارکتی اداره شده که بر مبنای این تقسیم‌بندی هزینه‌ فعالیت در مراکز تعیین می‌شود.

پرویز کوثری معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مراکز یادگیری محلی و روند اداره آن اظهار داشت: طی سه سال اخیر 500 مرکز مجوز فعالیت دریافت کردند که چهار هدف را مورد توجه قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: آموزش سواد پایه تا پایان دوره ابتدایی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های اجتماعی و آموزش شهروندی از جمله اهدافی است که در این مراکز برای سوادآموزان در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی بیان کرد: مراکز مورد تایید در شوراهای آموزش و پرورش این مراکز یادگیری را مورد تایید قرار داده و با توجه به ماموریت‌های مذکور در مناطق مختلف به فعالیت می‌پردازند.

کوثری تصریح کرد: روند اداره این مراکز به سه نوع دولتی، غیر دولتی و مشارکتی اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مراکز دولتی آموزش و پرورش متناسب با هزینه‌های این نهاد آموزشی و با بکارگیری مدیرانی از مراکز آموزش و پرورش به اداره شرایط می‌پردازند، گفت: در نوع مشارکتی، برخی دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی اداره کار را به عهده می‌گیرند و در شرایط غیر دولتی اشخاص حقوقی سازمان‌های مردم نهاد با مواردی از این قبیل به اداره مراکز یادگیری می‌پردازند.

کوثری عنوان کرد: در ارتباط با مسائل مالی در مراکز دولتی مبالغ مربوطه به آموزش پایه به صورت سرانه تعیین می‌شود که برای دوره تحکیم 140 هزار تومان و دوره انتقال 820 هزار تومان در نظر گرفته شده و به طور میانگین برای هر سواد آموز 700 هزار تومان مستقیما اعتبار آموزشی از سازمان نهضت در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه و پشتیبانی سازمان نهضت سواد آموزی افزود: در مراکز یادگیری محلی مشارکتی سازمان نهضت 70 هزار تومان برای هر سوادآموز به اضافه محتوا و کتب آموزشی ارائه می‌دهد و سایر هزینه‌ها به طور خودگردان است.

کوثری یادآور شد: در مراکز غیر دولتی پس از عقد قرارداد و دریافت شماره حساب مبالغ به آموزش دهندگان پرداخت می‌شود و در نظر داریم تا تمامی مراکز موجود همواره از نظر پرداخت هزینه‌ها بدون مشکل باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار