مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، فضای سبز این شرکت را ٧٠ متر مربع برای هر نفر عنوان کرد و گفت: این میزان، سه برابر استاندارد جهانی است.

فضای سبز مناطق نفتخیز جنوب ٣ برابر استاندارد جهانی استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن عالی‎پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در گفت: این شرکت علاوه بر صرف هزینه‎های زیاد در خصوص توسعه فضای سبز تلاش کرده است تا فرهنگ احترام به طبیعت را در سازمان نهادینه کند.

رئیس اداره مهندسی فضای سبز و بهسازی محیط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این زمینه گفت: در حال حاضر گستره فضای سبز در منطقه اهواز، یک میلیون متر مربع است که شامل ٩٣٠ هزار متر مربع فضای چمن، ٧٠ هزار متر مربع حصار سبز و تعداد ٢٨٠ هزار اصله انواع نهال درخت است.

علی ناسوتی به تغییر سیستم آبیاری فضای سبز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از سنتی به نوین اشاره کرد و افزود: تا کنون سیستم آبیاری ٢٥٠ هزار متر مربع از فضای سبز موجود، از غرقابی به قطره‎ای و تحت فشار تغییر پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های برون شهری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در زمینه ارتقاء استانداردهای زیست محیطی گفت: در این زمینه نیز طرح درختکاری پیرامون تاسیسات نفتی در قالب پنج پروژه در اطراف تاسیسات کارون، مارون، مسجد سلیمان، آغاجاری و گچساران اجرا شد.

ناسوتی افزود: تعداد یک میلیون و ١٥٠ هزار اصله نهال درخت بیابانی در گستره ١٧٠٠ هکتار کاشته شده است.

وی همچنین به طرح تثبیت شن های روان اشاره کرد و گفت: در این زمینه چهار هزار و ١٠٠ هکتار از عرصه های شنی استان به ٢ روش مالچ پاشی توام با نهال کاری و روش کشت نهال در خط رطوبتی با کشت یک میلیون اصله نهال تثبیت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار