ارائه بسته‌های آموزشی با محوریت چهارشنبه‌سوری در مدارس

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای برگزاری چهارشنبه‌سوری ایمن بسته‌های فرهنگی را به وسیله مربیان پرورشی اجرا می‌کند.

مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری و تمهیدات وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: عیدی و خبر خوش ما به خانواده‌های دانش آموزان آرامش است و باید بچه‌ها یاد بگیرند که در شب چهارشنبه سوری به گونه‌ای رفتار کنند که آرامش خود و دیگر دانش آموزان را بر هم نزنند.

وی بیان کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند که برای انجام سنت‌های اصیل و دیرینه نباید آرامش دیگران را به هم زده و صدمه و آسیبی به خود و دوستان خود و حتی شهروندان وارد کنند.

فیض عنوان کرد: دانش آموزان باید آرامش خود را در شب چهارشنبه سوری حفظ کنند و از کارهای هیجانی برای جلوگیری از آسیب به خود و دیگران بپرهیزند.

وی تاکید کرد: متاسفانه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نامتعارف سبب آسیب شدید و حتی قطع عضو و متاسفانه در مواردی منجر به فوت خود یا افراد رهگذر می‌شود و این مسئله یک چالش بزرگ در قبال مسئولان آموزشی و حتی افراد ذیربط محسوب می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یادآور شد: مربیان پرورشی انجام سنت‌های قدیمی و اصلی را به دانش آموزان ترویج و آموزش می‌دهند و در مدارس با پخش بسته‌های مختلف آموزشی و تبلیغی سعی در کاهش حوادث چهارشنبه سوری برای دانش آموزان می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.