نماینده شهرستان نطنز با اشاره به 600 گیاه دارویی در این شهرستان از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در حوزه طب سنتی صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی صفاری نماینده شهرستان نطنز در نشست خبری که ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد، گفت: این جشنواره ملی طبعیت‌گردی، گیاهان دارویی و طب سنتی با حمایت جمعی از موسسات گردشگری و معاونت طب سنتی وزارت بهداشت و انجمن علمی طب سنتی ایران در شهرستان نطنز برگزار شده است.

وی ادامه داد: این دومین جشنواره گیاهان دارویی است که امروز با هدف شناسایی ظرفیت‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.

نماینده شهرستان نطنز بیان کرد: ما محور توسعه‌ای این شهرستان را بر پایه گسترش صنعتگری و پتانسیل‌های بالا در زمینه گیاهان دارویی قرار داده ایم.

صفاری تصریح کرد: هدف ما این است که ظرف دو سال آینده، زیرساخت بالایی برای منطقه گردشگری ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه این صنعت در شهرستان نطنز ناشناخته است که با الگوهای گردشگری فعال می‌توانیم آن را مطرح کنیم.

نماینده مردم نطنز افزود: این شهرستان ظرفیت‌های کشاورزی بالایی دارد، ولی در هر صورت به دلیل تجربیات کشاورزی می‌توانیم این دو را به هم متصل و برای مردم اشتغال‌زایی کنیم.

صفاری اضافه کرد: ما در شهرستان نطنز ۲ هزار اثر گردشگری داریم که بخشی از آن ثبت شده و بخشی باید پیگیری شود و به ثمر برسد.

وی ادامه داد: این آثار فرهنگی باید احیا شود و قابلیت بازدید در گردشگری ایجاد شود و هدف ما این است و در تلاش هستیم زیر ساخت‌های لازم را ایجاد کنیم.

نماینده شهرستان نطنز عنوان کرد: ما در حوزه شهرستان نطنز ۶۰۰ گیاه دارویی ثبت شده است.

صفاری گفت: با این علاقمندی می‌توان صنعت جدیدی در کسب و کار منطقه و در کنار قطب صنعتگری ایجاد کنیم و حرکت جدیدی در توسعه شهر پدید آوریم.

وی بیان کرد: در صدد هستیم دانشکده طب سنتی را در این شهرستان ایجاد کنیم تا بتوانیم توسعه علمی شهرستان را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار