رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب گفت: دولت یازدهم به جای بهره‌گیری از نیروهای جوان و نواندیش به مدیران قدیمی رجوع کرد که منجر به کاهش ابتکار عمل دولت در عرصه مدیریت داخلی شد.

احمد شریف رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: دولت در زمینه سیاست خارجی عملکرد قابل قبولی داشت چرا که در زمان تحویل دولت، در سطح بین‌المللی فضای تهاجمی علیه ایران شکل گرفته بود و قطعنامه‌های متعددی علیه کشورمان صادر شده بود.

رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای باعث شد ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شود، متذکر شد: بی اثر کردن قطعنامه‌های ضدایرانی که توسط سازمان ملل متحد و شورای امنیت منعقد شده بود، نشان دهنده موفقیت بزرگ دولت در عرصه سیاست خارجی است.

وی درباره عملکرد دولت یازدهم در عرصه سیاست داخلی و به ویژه بحث اقتصادی گفت: در این زمینه شاهد سوء مدیریت‌های بسیار زیادی بودیم چرا که کشور ما منابع غنی فراوانی دارد و دولت خیلی بهتر از شرایط کنونی می‌توانست در عرصه اقتصادی مدیریت کند و ناهماهنگی زیاد میان تیم اقتصادی دولت، منجر به کاهش میزان بهره‌وری شد.

شریف با اشاره به وعده‌های روحانی در زمان انتخابات 92 گفت: انتظار داشتیم در عرصه مدیریت کشور از نیروهای جوان و نواندیش استفاده شود اما متاسفانه در دولت یازدهم نیز به مدیران قدیمی رجوع شد و کماکان دایره مدیریت محدود نگه داشته شد که به شدت ابتکار عمل دولت در عرصه مدیریت داخلی را کاهش داد.

رئیس کمیته امور بین‌الملل خانه احزاب با بیان اینکه توقع ما از دولت یازدهم این بود که همان طور که وعده داده امکان فضای باز سیاسی را در کشور فراهم کند، یادآور شد: بهتر بود دولت در راستای تقویت نهادهای مدنی از جمله احزاب، گام‌هایی جدی برمی‌داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه احزاب در دولت یازدهم خاطر نشان کرد: با این وجود، متاسفانه دولت حمایت چندانی از احزاب به عمل نیاورد که نمود بارز آن، عدم در نظر گرفتن بودجه سالانه برای آنان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار