بافت تاریخی یزد همزمان با مراسم پاکسازی محوطه های میراث جهانی و پایگاه های ملی در سراسر کشور پاکسازی شد.

فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: نظافت در اسلام رکن اصلی و اساسی ونشانه ایمان است و تمیزی بافت تاریخی نشانه ارزشمند بودن و در راستای تکریم بازدید کنندگان خواهد بود.

 دانش یزدیافزود: پاک‌سازی محوطه‌های اماکن و بافت تاریخی اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای برگزاریِ هرچه باشکوه‌تر برنامه نوروز و استقبال از گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

وی گفت: این اقدام برای جذب مشارکت مردمی در امور مربوط به میراث فرهنگی و فرهنگ‌سازی‌های لازم در ترغیب جامعه محلی، انجمن‌های مردم‌نهاد، سمن‌ها و بخش خصوصی در تعاملات مربوط به حفاظت و نگه‌داری از آثار ارزشمند ملی و جهانی انجام می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان داشت: این برنامه با هدف پاکسازی بافت تاریخی ، موزه ها و اماکن متبرکه انجام می شود و امید است این برنامه بعنوان الگویی در جهت پاسداشت ابنیه تاریخی و میراث گذشتگان قرار گیرد و تداوم یابد.

در این مراسم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده ، امامزاده سید رکن الدین و زندان اسکندر نیز  بازدیدکرد.

شایان ذکر است به طور همزمان در بافت های تاریخی فهرج، میبد و اردکان نیز با حضور تشکل های مردمی اقدام پاک سازی صورت گرفت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار