دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت‌های فوق برنامه آموزشی هرگز اجباری نیست گفت: آموزش و پرورش برنامه ریزی بلند مدتی برای کاهش تنوع مدارس در دستور کار دارد.

برنامه ریزی بلند مدت آموزش و پرورش برای کاهش تنوع مدارس/ برنامه‌های کمک آموزشی مجاز اجباری نیستمهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ورود موسسات آموزشی و کتاب‌های کمک آموزشی به مدارس عنوان کرد: کتاب‌های کمک آموزشی و همچنین موسسات برای حضور در مدارس نیازمند اخذ تاییدیه از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هستند.

وی ادامه داد: اگر مدرسه‌ای بدون هماهنگی این کار را انجام دهد خلاف قانون بوده و حتی در شرایط قانونمند بودن این روند فعالیت‌ها باید با همکاری انجمن اولیا مربیان و موافقت آن‌ها انجام شود.

دبیر کل شورای عالی‌ آموزش و پرورش گفت: در شرایط قانونی بودن این کار هرگز اجباری برای اجرای آن نباید وجود داشته باشد و کاملا چنین فعالیت‌های فوق برنامه‌ای اختیاری است.

وی تصریح کرد: ورود موسسات و کتاب‌های کمک آموزشی در شرایطی که صرفا با هدف صرفه اقتصادی و تقویت مهارت‌هایی چون تست زنی نباشد مشکلی نداشته اما جنبه اختیاری بودن آن باید رعایت شود.

نویدادهم در خصوص کاهش تنوع مدارس نیز اظهار داشت: جهت گیری آموزش و پرورش به سمت کاهش این تنوع است اما این هدف بلند مدت بوده و طی یک یا 2 سال انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: مدارس تیزهوشان نیز امسال افزایش نیافته و هر ساله در جهت کاهش تعداد این مدارس برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار