خطیب جمعه کرمان گفت: شهر کرمان ترافیک بالایی دارد و نباید باگفتن کرمان هنوز با تهران از نظر آلودگی فاصله دارد ، فکر اساسی برای این مسئله نکرد.

ابراز نگرانی امام جمعه کرمان ازآلودگی شهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) گفت: از منظر مولای متقیان انسان زرنگ کسی است که عنان شهوت را به دست خود گرفته ومالک نفس باشد.

وی افزود: خداوند ما را برای عبادت و بندگی و رسیدن به کمالات اخلاقی و معنوی خلق کرده است و اگر به این موارد توجه داشته باشیم به سعادت دنیا و خوشبختی آخرت دست پیدا می‌کنیم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: پیغمبر اسلام (ص) فرمودند، «انسان زرنگ فردی است که به فکر بعد از مرگ خودش باشد و کار بیهوده‌ای را انجام ندهد».

جعفری با بیان اینکه ما مسلمانان به این اعتقاد داریم که انسان پس از مرگ نیست و نابود نمی‌شود بلکه به زندگی خود ادامه می‌دهد، اضافه کرد: تقوا اساس زندگی همه ماست و اگر تقوا به معنای واقعی کلمه در جامعه رشد کند همه مشکلات رفع می‌شود و اگر تقوا نباشد، چنانچه همه مشکلات هم حل و فصل شود، اما باز هم دچار مشکل می‌شویم.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به هفته منابع طبیعی اضافه کرد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و وظیفه همه ما انسان‌هاست و باید درختکاری کنیم.

جعفری عنوان کرد: سلامت طبیعت را هم باید مانند سلامت خود حفظ کنیم زیرا اگر طبیعت سالم باشد ما هم سالم می‌شویم در حالی که آلودگی فضای شهر به دلیل وجود برخی خودروهای فرسوده روز به روز بیشتر می شود ونگران سلامت مردم هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بااشاره به فرارسیدن سال نو گفت: آرزو می کنم سال نو پرخیر وبرکت برای همگان باشد.

جعفری گفت: 20 اسفند ماه روز راهیان نور است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، دوران دفاع مقدس یک معدن طلای فرهنگی و معنوی برای کشور و ملت ماست و باید حداکثر استفاده و بهره‌برداری را از فرهنگ دفاع مقدس به عمل آوریم.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس وشرایط سخت حاکم برکشور درآن زمان گفت: در دوران دفاع مقدس در غربت به سر می‌بردیم و همین جنایتکارانی که مسأله حقوق بشر را مطرح می‌کنند، جنگ را بر ما تحمیل کردند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان  تاکیدکرد: تصور می‌کردیم، جنگ یک ماه و یا 40 روز به طول بینجامد اما این جنگ نابرابر هشت سال استمرار پیدا کرد و عده‌ای از جوانان عزیز این ملت به شهادت رسیدند، اسیر شدند و با جانباز هستند.

خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: امروز ما قوی هستیم و دشمنان متجاوز و مستکبر اگر احتمال موفقیت و پیروزی در جنگ با ما را می‌دادند، یک آن هم ملاحظه نمی‌کردند ،ارتش و سپاه ایران نیرومند است و از همه مهم‌تر قشرهای مختلف در جامعه حاضر هستند برای آرمان‌های بزرگ مکتب جانفشانی کنند و باید قدر این ملت و خانواده شهدا و ایثارگران را دانست.

جعفری ادامه داد: یکشنبه 22 اسفند ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهداست و ما باید مادران و پدران شهدا را تکریم کنیم و اگر مشکلی دارند، مشکل آنها را در اسرع وقت برطرف کنیم و آنها را معطل نکنیم.

وی اضافه کرد: اگر استقلال و عزت داریم و مستکبران جرأت حمله به ما را ندارند، این امر ثمره خون شهداست پس باید مراقبت کنیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار