شهمیرزاد در 20 کیلومتری مرکز استان سمنان و در شهرستان مهدی‌شهر واقع‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، صادقی کارشناس میراث فرهنگی استان سمنان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : استان سمنان از شمال به دامنه‌های البرز و جنگل‌ های سرسبز مازندران منتهی می‌شود و از جنوب، پنجه در سینه کویر مرکزی ایران انداخته است که برای رسیدن به بهشت ناشناخته در استان کویری سمنان و دم زدن در هوای ناب و طبیعت بکرش راه چندان درازی پیش رو نیست.

وی افزود : شهمیرزاد در شمال شهر سمنان واقع شده است و پس از 20 دقیقه طی مسیر و برانداز مناظر سبز و زیبای کوهستانی، این شهر با طبیعت بکر و ناشناخته و البته زیبایش در برابر مسافران قرار می گیرد.

شهمیرزاد بهشت کویر + تصاویر
صادقی با اشاره به این که این شهر از طبیعتی زیبا و پوشش گیاهی سرسبز تشکیل شده است  گفت : میانگین دمای سالیانه آن 11 درجه سانتیگراد است که بین 16 درجه زیر صفر سردترین و 34 درجه بالای صفر در گرمترین ماه سال متغیر است.

وی افزود : اختلاف ارتفاع سمنان و شهمیرزاد از سطح دریا بیش از هزار متر است و این امر از عجایب طبیعت استان سمنان است که در فاصله 20 کیلومتری تا این اندازه اختلاف دما وجود دارد بر همین اساس بی جهت نیست که شهمیرزاد را بهشت کویر نیز نامیده اند.

شهمیرزاد بهشت کویر + تصاویر
گفتنی است ، جمعیت ثابت شهمیرزاد بیش از 12 هزار نفر است که در تابستان و ایام نوروز به جهت استقبال زیاد مسافران و گردشگران به بیش از 50 هزار نفر افزایش می یابد و از این شهر دو راه ارتباطی 170 کیلومتری به ساری و 55 کیلومتری به دو آب در استان مازندران وجود دارد.

 چشمه های بی نظیر این شهر که از دیواره های البرز می جوشد و جاری می شود از بهترین آبهای معدنی به حساب می آید.

شهمیرزاد بهشت کویر + تصاویر
باغ های منطقه کوهستانی شهمیرزاد، یکی از منابع مهم درآمد مردم است و گردو نخستین گزینه باغداری و کشاورزی در این شهر محسوب می شود و پس از آن درخت های سربلند سپیدار و چنار، کوچه و برزن شهمیرزاد را به کوچه باغ های منحصر به فردی تبدیل کرده است.

 وجود درختان سیب، انواع گلابی، زردآلو و آلبالو در باغ های شهمیرزاد، زیبایی دوچندانی را به هنگام به محصول نشستن می آفرینند که گویی بهشتی در دل کویر رخ می نماید و آب گوارا و خنک چشمه های شهمیرزاد طراوت را در فضا ایجاد کرده است، سایه درختان آلو و زیباییهای آنها در فصل بهار به هنگام شکفتن در کوچه باغ های این منطقه ، چشم هر مسافر تازه وارد را به خود جلب می نماید و محصول آلو بعد از گردو مهمترین محصول این شهر است.
                                     
شهمیرزاد بهشت کویر + تصاویر
کارشناس میراث فرهنگی استان سمنان در پایان اظهار داشت :  شهر شهمیرزاد دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که ضمن اینکه در مسیر تردد زائران حرم رضوی قرار دارد می تواند محل تفرجگاه مناسبی برای استراحت مسافران نوروزی باشد.

شهمیرزاد بهشت کویر + تصاویر
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.