تنها از ۲۰ درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود و سایر استفاده‌های فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری گناباد بابیان اینکه تنها از ۲۰ درصد فضای مجازی استفاده علمی می‌شود، گفت: سایر استفاده‌های فضای مجازی در حوزه‌های گوناگون است که از این میزان تنها حدود ۵ درصد در حوزه سایت‌های غیراخلاقی، ضد دین و انقلاب بوده که طی سال اخیر میزان بخش غیراخلاقی به یک درصد رسیده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است به همین دلیل باید هر کاری که در کشور انجام می‌شود دارای پیوست فرهنگی باشد و به زیرساخت‌های فرهنگی توجه شود در غیر این صورت توسعه کشور با توسعه سایر کشورهای هیچ‌گونه تفاوتی نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: علاوه بر حفظ حریم خصوصی و امنیت شبکه در فضای مجازی باید از این پتانسیل برای توسعه، اشتغال و ارتقای علمی کشور استفاده کرد.

واعظی یکی از مشکلات کشور را در حوزه اقتصاد دانست و افزود: به دلیل گستردگی جغرافیایی کشور و خشک‌سالی‌های اخیر مهم‌ترین دغدغه نظام و دولت معیشت مردم، اشتغال و اقتصاد است.

وی گفت: در همین راستا یکی از اهداف دولت گسترش توسعه اقتصادی و حل مشکلات کنونی کشور بود و نگاه به سیاست خارجی در همین راستا است چرا که در دوران تحریم صادرات نفتی محدود و جابه‌جایی پول ممکن نبود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برخی از شاخص‌های رونق اقتصادی تصریح کرد: شاید این شاخص‌ها در سر سفره مردم تغییری ایجاد نکرده باشد، ولی کارشناسان اقتصادی اعلام کرده‌اند با این جهتی که پیش می‌رود بسیاری از مشکلات در آینده حل می‌شود.

واعظی با اشاره به شرایط کنونی گناباد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اینترنت نسل سوم و چهارم در گناباد ۱۲۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و تا پایان ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ با اعتباری بالغ‌ بر ۲۱۰ میلیارد ریال تمامی شهرهای گناباد، کاخک و بیدخت از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردار و زیرساخت‌های لازم در بخش روستایی تأمین می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه گناباد شهری دانشگاهی است استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید بر بستر شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم می‌باشد و در این راستا گفت‌وگوهای با مراکز آموزش عالی گناباد در این سفر انجام شد.

انتهای پیام//ح. ت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.