وزیر دفاع پیشین آمریکا در مصاحبه‌ با سی‌ان‌ان از رفتارها و کارهای دونالد ترامپ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، "لئون پانتا" – وزیر دفاع دولت آمریکا در سال‌های 2011 تا 2013– گفت دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – با انتشار اتهامات بی‌اساس در پیام‌های توییتری خود، جایگاه ریاست جمهوری را تضعیف می‌کند.

وی در مصاحبه‌ با شبکه سی‌ان‌ان گفت: "وی رئیس جمهور آمریکاست و مسئولیت دارد به مردم آمریکا با صداقت سخن بگوید. هنگامی که او این توییت‌ها را ارسال می‌کند و اینگونه تهمت‌زنی می‌کند، من فکر می‌کنم با این‌ کارها جایگاه ریاست جمهوری را تضعیف می‌کند."

در چند روز گذشته، دونالد ترامپ، باراک اوباما – رئیس جمهور پیشین آمریکا – را به شنود تلفن‌های برج ترامپ متهم کرد و درباره این ادعای خود هیچ مدرکی را ارائه نداد.

یکی از سخنگویان اوباما هرگونه صدور فرمان از جانب رئیس جمهور پیشین آمریکا مبنی بر شنود مکالمه‌های شهروندان آمریکایی را رد کرد.

ترامپ در یک پیام در حساب کاربری توییتر خود نوشت: "افتضاح است! به تازگی دریافتم پیش از پیروزی (من) در انتخابات، اوباما تلفن‌های من در برج ترامپ را شنود کرده بود. چیزی پیدا نکردند. این یک رسوایی بزرگ است!"

وی افزود: "آیا این قانونی است که یک رئیس جمهور، تلفن‌های یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری را شنود کند؟"

پانتا در ادامه اظهارات خود افزود: "من فکر می‌کنم کاخ سفید دچار ذهنیت کذبی شده است که همه مخالف آن‌ها هستند. اکنون رئیس جمهور نیز همین طرز فکر را دارد و درباره هرمسئله‌ای پیام توییتری می‌دهد."

در چند روز گذشته، نمایندگان ارشد دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، ادعاهای ترامپ را "مضحک" خواندند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار