وزیر دفاع اسبق آمریکا با مطرح کردن ادعایی واهی درباره ایران، گفت رئیس جمهور آمریکا در متوقف کردن روند دستیابی تهران به بمب اتمی جدی نیست.

لئون پانه‌تا: اوباما در جلوگیری از «دستیابی ایران به بمب اتمی» جدی نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تاور در گزارشی نوشت لئون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق آمریکا، اعلام کرد هم اکنون ارزیابی او این است که باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، برای اقدام جهت متوقف کردن روند دستیابی ایران به بمب اتمی جدی نیست. 
در این گزارش آمده است: پانتا که در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ مدیر سیا بود و سپس تا سال ۲۰۱۳ به عنوان وزیر دفاع آمریکا فعالیت کرد در گفتگو با دیوید ساموئلز (خبرنگار) اعلام کرد یکی از مهم‌ترین وظایفش در پنتاگون جلوگیری از حمله پیشگیرانه اسرائیل به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران بود. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و ایهود باراک، وزیر جنگ وقت اسرائیل، می‌خواستند بدانند آیا رئیس جمهور آمریکا درباره تعهدش درباره جلوگیری ایران از توسعه تسلیحات هسته‌ای جدی است یا خیر. 

پانه‌تا گفت: «آن‌ها تمایل داشتند بدانند پاسخ این سوال چیست: اینکه آیا رئیس جمهور جدی است؟» او  در ادامه با مطرح کردن ادعایی واهی درباره کشورمان، گفت: «و شما نظر مرا می‌دانید. اگر به نقطه‌ای می‌رسیدیم که شواهدی وجود داشت که آن‌ها در حال توسعه یک سلاح اتمی هستند، فکر می‌کنم رئیس جمهوری جدی بود و اجازه نمی‌داد چنین اتفاقی رخ دهد.» او در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ارزیابی شما هم اکنون نیز همین است، گفت: «ارزیابی من هم اکنون‌‌ همان است؟ احتمالا خیر.» 

وی افزود همگان خواهان مطلع شدن از رویکردهای افراد کهنه کار در عرصه دفاعی و سیاست خارجی مانند خود او و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا بودند. 

او گفت: «ما طرحی را ارائه می‌دادیم و رئیس جمهور درباره آن تصمیم گیری می‌کرد. منظورم این است که این رئیس جمهور آمریکاست که باید تصمیمات بزرگی را اتخاذ کند. او باید در جریان همه رویکرد‌ها و دیدگاه‌ها قرار گیرد و نباید به سوی مسیر خاصی سوق داده شود.»



 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار