در پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی، ۳۲ شاعر منتخب استان تجلیل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ رضا رضایی معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره شعر استانی گفت: پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی در سه بخش آزاد، جنبی و نوقلمان در ۲۰ اسفندماه جاری با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

وی با اشاره به ارسال ۸۵۰ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره شعر استان که در سال ۹۴ برگزار شد ۴۰۰ اثر بود.

رضایی اظهار کرد: از تعداد ۸۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه، ۴۰۵ اثر در بخش سپید، ۳۸۵ اثر در بخش کلاسیک و ۶۰اثر در بخش نوقلم شرکت دارند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اعتلای شعر، استعدادیابی، تقویت انجمن‌های ادبی، آشنایی با تازه‌ترین سروده‌های شاعران استانی و تعامل شاعران با یکدیگر برشمرد.

معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: ادبیات دینی، ادبیات دفاع مقدس، شعار سال و ادبیات انقلاب ازجمله موضوعات بخش جنبی جشنواره است.

رضایی بابیان اینکه هر شاعر می‌توانست با ارسال سه اثر در هر بخش در این جشنواره شرکت کند، گفت: امسال برای نخستین بار از هر شهرستان نفرات برتر در دو بخش آزاد و کلاسیک نیز انتخاب و تقدیر خواهند شد.

وی عنوان کرد: همچنین در پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی پنج نفر از پیشکسوتان حوزه شعر و ادب استان نیز تجلیل خواهند شد.

معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: در بخش کلاسیک این جشنواره، محمدحسین جعفریان، ابوطالب مظفری و سعید بیابانکی، آثار را داوری خواهند کرد.

رضایی داوران بخش آزاد پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی را نیز هوشیار انصاری فر، کمال شفیعی و ابوالفضل پاشا معرفی کرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.