فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تعامل، هم افزایی و برنامه ریزی دقیق با سازمان های مردم نهاد باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

حمایت تمام قد نیروی انتظامی از سازمان های مردم نهادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی در جلسه اندیش ورزی با سازمان های مردم نهاد گفت: این نهادها با دست خالی و بدون هیچ گونه مزاحمتی برای ادارات دولتی و با سرمایه گذاری، همت و غیرت خودشان وارد کار شده اند و باری را از دوش ملت و تشکیلات دولتی بر می دارند. 

وی افزود: حمایت هایی که باید از سازمان های مردم نهاد صورت پذیرد به خوبی انجام نمی شود و هیچ درک درستی از همت و تلاش این سازمان ها وجود ندارد، در صورتی که در کشورهای پیشرفته این سازمان ها با انجام کارهای بزرگ در جامعه مورد حمایت می باشند.
 
رحیمی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی تمام قد حامی سازمان های مردم نهاد می باشد بیان داشت: شان، منزلت و تلاش هایی که این نهاد ها انجام می دهند حاکی از ظرفیت بالای آنها در شناسایی معضلات و آسیب های اجتماعی است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه این سازمان ها برگرفته از دل جامعه می باشند گفت: اقدامات این سازمان ها ارزش و قیمت بالایی دارد که ما به این همت، عزم و حساسیت ارج می نهیم و همه ادارات دولتی باید هنگام با این سازمان ها وارد عمل شوند تا بتوانیم به هدف مورد نظرمان که همان جامعه عاری از هرگونه ناهنجاری می باشد برسیم. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: زمانی ما در کنترل و مهار آسیب های اجتماعی موفق خواهیم شد که قانون و مقررات را به درستی اجرا کنیم و توامان با آن بحث فرهنگ سازی، آگاه سازی و توجیه کردن را در جوامع هدف دنبال کنیم. 

سردار رحیمی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد آسیب پذیر در جامعه با فرهنگ کار کردن آشنایی درست ندارند بیان داشت: باید تلاش شود تا این فرهنگ در بین افراد آسیب پذیر و مددجو نهادینه شود تا درصد بالایی از این افراد از نیازمندی بیرون آیند و بساری از این معضلات و آسیب های اجتماعی حل شود. 

وی در بخش دیکری از سخنان خود تاکید کرد: معاونت اجتماعی این فرماندهی آمادگی دارد تا با تعامل و همکاری سازمان های مردم نهاد و با بهرگیری از ظرفیت و توان و امکانات خود با آسیب های اجتماعی در جامعه مقابله کند و این امر مهم با هم افزایی و برنامه ریزی دقیق می تواند اتفاق بزرگ و مثبتی را در سطح استان رقم بزند. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نیروی انتظامی عملا و صادقانه در کنار سازمان های مردم نهاد می باشد اظهار داشت: باور ما بر این است که این سازمان ها می تواند با نگاه مسئولانه ای که در بحث کنترل آسیب های اجتماعی و حمایت از افراد مددجو دارد اقدامات اثربخش بزرگی را در سطح استان به وجود آورد. 

سردار حسین رحیمی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کشف بالغ بر 117 تن مواد مخدر در سال جاری افزود: این موفقیت بزرگ می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی خصوصا معضلات سوء مصرف مواد مخدر که می تواند سایر جرایم تبعی را به وجود آورد نقش بزرگی را ایفا کند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار