فرماندار ریگان گفت: 20شی تاریخی که از محوطه باستانی توسط مردم کشف شده بود امروز تحویل میراث فرهنگی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امین باقری فرماندار ریگان گفت: در اثر سیلاب اخیر در شهرستان ریگان یک گورستان تاریخی کشف گردید .

وی گفت: در پی کشف این گورستان سیلاب تعدادی از اشیا را نمایان ساخت که مردم این اشیا را در منازل نگهداری کرده بودند که امروز به صورت خودجوش این اشیا را تحویل دادند .


فرماندار ریگان بیان داشت: در پی تحویل اشیا توسط مردم از دوستداران میراث تاریخی تجلیل گردید .


باقری گفت: طی باستان شناسی وکاوش های اولیه از این گورستان قدمت 2هزار ساله برای ان تخمین زده اند که هنوز کاوشهای اصلی در این منطقه آغاز نشده است .


وی از مردم شهرستان واهالی روستاهای اطراف این گورستان خواست اشیاهایی را که از این منطقه در منازل خود نگهداری می نمایند تحویل میراث فرهنگی نمایند .


فرماندار ریگان گفت: این اشیا ارزش ریالی ندارد اما ارزش تاریخی بالایی دارند که نیاز به مطالعات بیشتر دارند.


باقری گفت: طی سیلاب اخیر تا کنون بیش از 400اثر تاریخی کشف شده است و کاوش وباستان شناسی از این محوطه ادامه دارد.


مدیر اجرایی پایگاه میراث جهانی شرق استان در این مراسم گفت: برای اولین بار در نقطه ای مردم اقدام به چنین امر پسندیده ای کرده و اشیا را تحویل میراث فرهنگی دادند .


علی باقری زاده تصریح کرد :با پیگیری های صورت گرفته و مکاتبات با تهران کار باستان شناسی از این محوطه در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.


وی با بیان اینکه پیگیری‌های بسیاری در راستای ثبت ملی این محوطه باستانی صورت گرفته است افزود: حفاظت از منطقه باید تشدید شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.