تحصیل 2100 دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور/ ترافیک هیات علمی های معتبر جهان در ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: در سال تحصیلی گذشته حدود 2 هزار 100 نفر از اساتید و دانشگاه ها وارد کشور شده اند که در این رابطه تقریبا ترافیک علمی قابل قبول است و 235 پروژه مشترک بین اساتید داخلی و خارجی داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل در هفتمین نشست هم اندیشی معاونان و مسئولان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم وفناوری که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: کشور آمریکا با یک میلیون و 43 هزار دانشجو خارجی، 30 میلیارد دلار از شهریه درآمدزایی می کند و کشور انگلستان نیز با 480 هزار دانشجو خارجی 27 میلیون درآمد دارد.

وی ادامه داد: در کشورهای آسیایی نیز عربستان 71 هزار، ترکیه 54 هزار، امارات 50 هزار و مالزی 35 هزار دانشجوی خارجی دارد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه در سال 2016 چین بیشترین دانشجو را آمریکا داشته، افزود: عربستان 61 هزار دانشجو در آمریکا دارد.

وی بیان کرد: عربستان 78 درصد مقالات بین المللی و مشترک، امارات 69 درصد، استرالیا 49 و 23 درصد مقالات تولید شده در ایران بین الملی و مشترک با دانشمندان دیگر کشورها است.

سالار آملی تصریح کرد: در رتبه بندی تامسون فعالیت بین المللی دانشگاه های دنیا از 100 تعداد 17 است که ضعف ما در شرکت این فعالیت ها است.

وی عنوان کرد: امسال طبق تامسون رویترز دانشگاه صنعتی شریف در بین 13 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اما دلیل بر تحول ساختار نیست، بلکه دانشگاه ها دنبال اعتبار سنجی در دنیا بوده اند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: عربستان 4 دانشگاه، مالزی 7 دانشگاه، ایران 13 دانشگاه و ترکیه 17 دانشگاه دارد.

سالار آملی با اعلام اینکه 22 هزار و 77 دانشجو خارجی در دانشگاه های دولتی و پیام نور جذب شده اند، افزود: دانشگاه تهران و پیام نور و فردوسی مشهد بیشترین دانشجو خارجی را دارند.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته حدود 2 هزار 100 نفر از اساتید و دانشگاه ها وارد کشور شده اند که در این رابطه تقریبا ترافیک علمی قابل قبول است و 235 پروژه مشترک بین اساتید داخلی و خارجی داریم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل یادآورشد: اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی به تعداد یک هزار و 227 است که پیش بینی می‌شود یک هزار و 600 بورس تحصیلی به دانشجویان خارجی اعطا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار