معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: وضعیت آسیب‌های اجتماعی در میان دانشجویان بهتر از میانگین جامعه است.

وضعیت آسیب های اجتماعی دانشجویان از میانگین جامعه بهتر است/ تاثیر شوراهای فرهنگی بر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها با حضور محمدیان نماینده رهبری در دانشگاه‌ها، سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد و جمعی از معاونان فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور از صبح امروز در وزارت علوم در حال برگزاری است.
 
در این همایش محمدرضا داودآبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه شوراهای بسیاری در کشور وجود دارد، اظهار داشت: هر روز بر تعداد این شوراها افزوده می‌شود اما ارزیابی از دستاوردهای آنها نداریم در واقع بیش از نیمی از فعالیت‌های سازمانی در شوراها بوده است.

وی ادامه داد: کنشگران حوزه فرهنگی متنوع بوده اما می‌توانستیم در حوزه حاکمیتی به هدف واحدی دست یابیم که در این امر کنشگران با نظرهای مختلف ورود پیدا کرده و این امر محقق نشد.
 
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: اکنون در دانشگاه‌ها مولفه‌های مداخله‌گر حوزه فرهنگی متعددی وجود دارد که شورای هماهنگی برای تفاهم این مولفه‌ها و جدا از نگرش‌های سیاسی ایجاد شده است.

داودآبادی فراهانی بیان کرد: با توجه به چنین رویکردی یک سوم مدیران فرهنگی از دولت قبل بودند و بدون نگاه سیاسی این افراد به فعالیت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها در حال افزایش است و استراتژی بهداشت و درمان بر این بوده که با اجرای برنامه‌هایی به کاهش این معضلات کمک کند.

داودآبادی فراهانی افزود: باید حوزه فرهنگی کارهای هنری مورد توجه قرار گیرد که می‌تواند نقشی بازدارنده در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند و همان طور که مقام معظم رهبری به این مسئله اشاره داشتند باید فعالیت‌های فرهنگی را جدی بگیریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشتی اظهار داشت: در مواردی شاهد جلوگیری از ایجاد کانون‌های تئاتر در برخی دانشگاه‌ها بودیم که این مسئله باید برطرف شود و شوراهای هماهنگی می‌تواند در این مسائل راهگشا باشد.

وی گفت: شورای فرهنگی می‌تواند به عنوان عاملی تسهیل‌کننده در فعالیت‌های فرهنگی به شمار آید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار