خبرهای پلیس فارس در روز سه شنبه 17 اسفندماه را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس با اشاره به توقیف بیش از 190 میلیارد تومان كالای قاچاق از ابتدای امسال تاكنون، گفت: ناجا در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی گام های مؤثری برداشته است.


وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل"، افزود: این نامگذاری نشان دهنده این است كه مسائل اقتصادی یکی از راهبردی‌ترین و تعیین کننده‌ترین عرصه‌های پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران در دهه چهارم انقلاب است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس یكی از راه های تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مبارزه با كالای قاچاق دانست و افزود: طبق نظر کارشناسان مربوطه به ازای هر یک میلیارد تومان کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود، تعداد بسیار زیادی فرصت شغلی از بین می‌رود.

سردار گودرزی با اشاره به اینكه ورود و برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق، می‌تواند کمک بزرگی به تولید و حماسه اقتصادی كند، گفت: با تلاش مأموران انتظامی استان بیش از 190 میلیارد تومان كالای قاچاق از ابتدای امسال تاكنون كشف و شش هزار متهم در این خصوص دستگیر شده اند.

وی به موضوع مبارزه با مواد مخدر در نیروی انتظامی اشاره كرد و گفت: نیروی انتظامی با تلاش شبانه‌روزی و تقدیم چندین هزار شهید در مسیر مبارزه مبارزه با موادمخدر گام‌های بزرگی برداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس افزود: نیروی انتظامی استان از ابتدای امسال تاكنون بالغ بر 31 تن انواع مواد مخدر كشف كرده است.

سردار گودرزی گفت: اجرای طرح مكنا در بیش از 160 كلانتری و پاسگاه انتظامی استان و تسریع در روند خدمت رسانی به مردم، استفاده از گشت موتوری و دوچرخه در مناطق شلوغ و پرتردد به لحاظ کاهش مصرف سوخت، مجهز کردن همه یگان ها به سیستم اتوماسیون برای کاهش استفاده از کاغذ و جلوگیری از تردد بین یگان ها، نظارت بر اصلاح الگوی مصرف کاهش هزینه های کاذب ، ارتقاء سطح آموزش كاركنان، تغییر روش اعمال قانون متخلفان از روش سنتی قبض اخطاریه دفترچه ای به استفاده از هندهلد و پرهیز از خرید كالاهای خارجی در سازمان را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است.

کشف افزون بر 50 هزار عدد انواع مواد محترقه

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جهرم از كشف 50 هزار و 948 عدد مواد محترقه خبر داد.
سرهنگ عبدالعظیم انصاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان جهرم اظهار کرد: در راستای پیشگیری از حوادث ناگوار استفاده از مواد محترقه غیرمجاز و قاچاق، طرح تشدید مقابله با توزیع كنندگان مواد محترقه در سطح شهرستان جهرم اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا، ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات اطلاعاتی هنگام گشت زنی در سطح شهر، در بازرسی از یك دستگاه سورای پراید و سه واحد صنفی 50 هزار و 698 عدد انواع مواد محترقه كشف و 4 نفر متهم در این خصوص دستگیر كردند.

وی ضمن هشدار به عاملان فروش مواد محترقه و برخورد قاطع و جدی برابر قانون با آنان، از والدین خواست: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال برای پیشگیری از عواقب استفاده از مواد محترقه، بر رفتار و عملکرد فرزندانشان نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند.

توقیف محموله 4 میلیارد ریالی قاچاق

رئیس پلیس آگاهی فارس از کشف کالای قاچاق به ارزش چهارمیلیارد ریال در شیراز خبر داد.
سرهنگ سیروس حیدری رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: در پی كسب خبری مبنی بر تردد یك دستگاه تریلر حامل محموله قاچاق در یكی از محله های شهرستان شیراز، ماموران برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی تصریح كرد: ماموران در این راستا یك دستگاه تریلر را توقیف و در بازرسی از آن 8 هزار و 375 قطعه ابزار آلات قاچاق و بدون مدارك قانونی و گمركی كشف كردند.

رئیس پلیس آگاهی فارس با بیان اینكه در این راستا راننده خودرو دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق چهار میلیارد ریال برآورد شده است.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.