قم؛

استفاده از کالای ایرانی الزام استقلال اقتصادی است

علیزده گفت:استفاده از کالاهای ایرانی به تولید، اشتغال و بنیه اقتصادی کشور کمک کرده و از الزامات اساسی استقلال اقتصادی می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت الاسلام والمسلمین  علیزاده گفت: مردم ایران باید به سمت استفاده از کالاهای داخلی و کمک به تولید ملی پیش بروند تا اگر روزی کشور از سوی بیگانگان مورد تهدید و تحریم واقع شده، بتوانند مقاوم باشند.
 
عضو هیات رئیسه مجمع طلاب حوزه های علمیه افزود: از شعارهای اصلی انقلاب، استقلال همه جانبه کشور و ملت بوده است،استفاده از کالاهای ایرانی به تولید، اشتغال و بنیه اقتصادی کشور کمک کرده و در حقیقت از الزامات اساسی استقلال اقتصادی می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس شعارهای محوری انقلاب اسلامی، باید استقلال اقتصادی در دستور کار دولت و ملت باشد و راه آن نیز استفاده از کالاهای ایرانی است.
 
وی گفت:استفاده از کالاهای داخلی را از رکن های مهم اقتصاد مقاومتی ذکر کرد ، رویکرد مهم اقتصاد مقاومتی که ریشه در مبانی دینی ما دارد کمک به تولید داخلی و مقاوم ساختن آن می باشد.
نائب رئیس بسیج اساتید استان قم عنوان کرد: استفاده از کالاهای داخلی در افزایش اشتغال، تولید و کسب کار جوانان نیز بسیا موثر است، عقل و شرع نیز ایجاب می کند در جهت خودکفایی نظام جمهوری اسلامی در این جهت گام های اساسی برداریم.
 
علیزاده خاطرنشان کرد: تولیدکننده های داخلی نیز باید برای ترغیب مردم کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند و به جایی برسیم که محصولات تولید داخلی کشور ما با سایر کشورها رقابت کند و از فناورهای پیشرفته در زمینه تولید استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: هر چند مصرف کالای ایرانی حتی با کیفیت پایین، به خاطر حمایت از تولید ملی بر کالاهای خارجی ارجحیت دارد ولی باید اعتماد مردم را نسبت به جنس های داخلی از طریق ارتقای کیفیت بالا ببریم.
 
وی افزود: نباید ما همیشه به فکر واردات کالاها باشیم و باید به یک کشور صادر کننده در برخی کالاها تبدیل شویم، ایران کشوری عالم و علم پرور است و باید با تقویت تخصص های مورد نیاز، کیفیت ها را در تولید بر اساس محورهای علمی بالا ببریم.
 
علیزاده گفت: رسالت حوزه های علمیه در فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی را مهم دانست و امروز دنیای غرب با استفاده از همه امکانات تبلیغاتی خود، دنبال تغییر سبک زندگی ملت ها از جمله ملت های مسلمان و کشور ما می باشد.
 
وی ادامه داد: چرا باید ما مصرف کننده تولید غربی ها در برخی زمینه ها باشیم؟ بنابراین طلاب و حوزه های علمیه باید فرهنگ سازی لازم را در این زمینه داشته باشند.
 
علیزاده تصریح کرد: امروز می گویند 70 درصد تبلیغ و 30 درصد تولید است و باید برای این جهت یعنی مصرف تولیدات داخلی، فرهنگ سازی با سبک وسیع و عزم ملی را داشته باشیم.
 
وی درپایان گفت: تا زمانی که مردم باورها و سبک زندگی آنها به سمت دیگری است با رغبت و جذابیت به سمت مصرف کالاهای داخلی نمی آیند و رسالت دستگاه های فرهنگ ساز در این زمینه بسیار سنگین است و باید مردم را به سمت استفاده از تولید داخلی تشویق کنند.
 
انتهای پیام /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار