معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند گفت: بیش از هشتاد در صد تاثیرات فرهنگی در کلاس‌های درس برای دانشجویان محقق می‌شود.

تاثیر بسزای کلاس‌های درس در امور فرهنگی دانشجویانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین قریشی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در همایش ملی اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها که در وزارت علوم در حال برگزاری است، اظهار داشت: جز کشورهایی هستیم که بیشترین شورا را داریم در واقع بخش مشورت برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در همه مسائل به فرهنگ نقش اصلی در فعالیت‌ها دارد و این شورای هماهنگی فرهنگی می‌تواند به هم افزایی در استان‌ها و به طور کلی مجموعه دانشگاه‌های کشور کمک کند.

قریشی با اشاره به اینکه دو سالی است که در نهاد رهبری طرح راهبری دنبال می‌شود، گفت: باید علاوه بر فرصت‌ها و ظرفیت‌های داخل دانشگاه ها از ظرفیت‌های بیرونی برای فعالیت‌های فرهنگی بهره بگیریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند افزود: در حوزه فرهنگ به نیروهایی که قدرت مدیریتی و ادراکی بالایی داشته باشند نیاز داریم که علاوه بر اطلاعات و تهدیدها نقاط قوت و ضعف را شناخته و بر این مبنا برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی تصریح کرد: مقام معظم در کمتر سخنرانی در نقش فرهنگی در فعالیت‌ها سخن گفتند بنابراین باید برای این حوزه ارزش بیشتری قائل باشیم.
 
قریشی با اشاره به اینکه ما از ابتدای انقلاب فکر می‌کردیم در دانشگاه‌ها تمام مسائل فرهنگی با حضور معاون نهاد و معاون فرهنگی انجام می‌شود، گفت: بیش از 80 درصد تأثیرات فرهنگی در کلاس‌ها اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت : این نگرش که مسائل فرهنگی به مسئله فوق‌برنامه تبدیل شده است، نگرش درستی نیست و ما را با مشکل روبرو کرده است.

وی افزود : برخی‌ها فکر می‌کنند اسلامی شدن دانشگاه‌ها فقط در حوزه فرهنگی اتفاق می‌افتد در حالی که کار اصلی در حوزه آموزشی است.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: چرا هدایت‌گری ما در حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها به صورت حداقلی است و برخی از معاونت‌های فرهنگی متأسفانه نقش اصلی خود را نمی‌توانند ایفا کنند.

قریشی بیان کرد : متأسفانه ما از هنر خوب استفاده نمی‌کنیم،استفاده نکردن از تئاتر، سرود و ادبیات غنی باعث شده که ما نتوانیم آنچنان که باید پیش برویم.

قریشی بیان کرد: ما وظیفه اصلاح داریم و با کار مشارکتی، همفکری و نقد می‌توانیم موفق شویم. نباید بگذاریم دوقطبی در دانشگاه شکل بگیرد،  قرار است انقلاب را حفظ کنیم و دانشجویان امانت‌های الهی در دستان ما هستند.

وی یادآور شد : متأسفانه گاهی ما سندها را می‌نویسیم ولی در دستور کار قرار نمی‌گیرد که باید تلاش کنیم چنین اتفاقی رخ ندهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.