برداشت اضافه آب دردشت غرب مشهد منجربه نشست سطح آب در و ازبین رفتن دشت‌ها شده و ساختمان‌ها در این دشت در حال فرو نشست است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد بخشی محبی معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد درمراسم پایانی جشنواره ملی آب و زندگی در دانشگاه فردوسی مشهدبا بیان اینکه یک پنجم آب کشاورزی دردشت غرب مشهد با استفاده از ۴۲ حلقه چاه با ۸۸ میلیون مترمکعب برداشت می‌شود گفت: در این دشت یک هزار و ۸۰۰ حلقه چاه برای مصارف کشاورزی اختصاص یافته که حد مجاز برداشت آن‌ها ۴۳۰ میلون متر مکعب است.
وی افزود: برداشت اضافه آب دردشت غرب مشهد منجربه نشست سطح آب در و ازبین رفتن دشت‌ها شده و ساختمان‌ها درمنطقه قاسم آباد مشهد و خطوط آهن در این دشت در حال فرو نشست است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: اینگونه عنوان می‌شود که کشاورزان عامل اضافه برداشت آب در دشت مشهد و مشکلات پیش آمده هستند، اما در حقیقت این افراد کمتر از حد مجاز هم برداشت کرده اند و یک اقلیت سهم دیگر کشاورزان را دریافت می‌کند.
بخشی محبی گفت: چرا آب منطقه‌ای خراسان رضوی به سراغ این ۴۲ چاه نمی‌رود و به دادستانی اعلام نمی‌کند که آن‌ها به چه افرادی تعلق دارند، زیرا بی شک دادستانی به این موارد رسیدگی می‌کند.
وی افزود: تصفیه خانه‌ای در منطقه خین عرب مشهد با وجود همه مشکلات از جمله تملک زمین افتتاح شده، ولی به علت نبود خط انتقال آب؛ آن رابه کشف رود می‌ریزیم.
معاون دادستان مشهد گفت: تصفیه خانه پرکند آباد مشهد برای تصفیه فاضلاب خانگی ساخته شده، اما با وجود قرار دادی که بین آب منطقه‌ای خراسان رضوی و شهرکهای صنعتی امضا شده، فاضلاب صنعتی و آلوده به فلزات سنگین این مجموعه در پرکند آباد با فاضلاب خانگی مخلوط می‌شود.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.