رمان خواندنی «تالار فرهاد» تجربه ای متفاوت از عشق پاک را به تصویر می کشد.

تجربه ای متفاوت از عشق در یک کتاب!به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «تالار فرهاد» عنوان کتابی است به قلم عباس پژمان که در 208 صفحه از سوی انتشارات اسم به چاپ رسیده است. در معرفی این کتاب می توان گفت که موضوع اصلی آن عشق است آن هم عشقی پاک و بی آلایش.

«تالار فرهاد» سرشار از روایت ها و فضاهای عاشقانه ای است که معشوق مبهم و نامشخصی دارند. رمانی عاشقانه در بستر تاریخی که شاید بتوان آن را یک رمان فلسفی و یا روانشناسانه نیز قلمداد نمود، زیرا پژمان توسط شخصیت های اصلی کتاب نظریات مختلفی را بیان می کند که بسیاری از آنها ریشه در اندیشه‌های متفکران غربی داشته و حتی نوع نگاه راوی به عشق نیز ناشی از همین جهان بینی است.

نویسنده در مورد روایت عمده کتاب در شهر سنندج می گوید: «من در زندگی دو بار تاکنون به این شهر سفر کرده ام و از آن خوشم آمده است. هنگام نوشتن این رمان به نوعی خاطراتم از این شهر زنده شد اما این به معنی این نیست که راوی رمان خودم هستم و قصه سرگذشت خودم است. من مدت کمی در این شهر ماندم اما راوی داستان من یکسالی در این شهر ساکن است.»

گزیده ای از کتاب:

«آباجی می پرسید چه کسی معنی اش را می داند. تار یعنی مو. وقتی گفت مو، دستش را به موهای خودش کشید، که از زیر شال سرخش بیرون آمده بود. هیچ کدام از بچه ها بلد نبودند. شاید خود آباجی هم نمی دانست. برای این که بیت را خیلی با احساس خواند و یک بار هم تکرار کرد. وقتی بار دوم آن را خواند، "او" معنای آن بیت را می دانست...»


انتهای پیام/

برچسب ها: کتاب ، عشق ، تالار فرهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.