هر سال در کشور بیش از سی هزار میلیارد تومان در بازار لوازم خانگی هزینه می شود که سهم تولیدکنندگان داخلی حداکثر سی تا چهل درصد است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛رئوفی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اراک گفت : هر خانوار ایرانی سالانه یک تا یک میلیون و دویست هزار تومان برای خرید لوازم خانگی هزینه می کند و شصت تا هفتاد درصد کالاهای عرضه شده در فروشگاههای لوازم خانگی ، خارجی و سی تا چهل درصد ایرانی است.
محمدی ، فروشنده لوازم خانگی در اراک هم گفت : بیشتر مراجعان و مشتریان از فروشندگان کالاهای خارجی را طلب می کنند و این در حالی است که فروشندگان به ناچار برای تامین سلائق خریداران بیشترین توان خود را برای معرفی کالاهای خارجی به کار می برند.
کیفیت پایین برخی تولیدات داخل ، گارانتی و خدمات پس از فروش نامناسب ، و کمبود تبلیغات مناسب برای شناخت کالاهای ایرانی را از مهمترین دلایل برای استقبال کم از تولیدات داخلی دانستند.
در استان مرکزی بیش از صد کارخانه و در کشور هزار واحد صنعتی با پنجاه تا هفتاد درصد ظرفیت انواع لوازم خانگی تولید می کنند.
رضوانی مدیرعامل کارخانه تولید یخچال و فریزر گفت : به دلیل بالا بودن برخی هزینه های تبلیغات شرکت های داخلی توان رقابت تبلیغی با برندهای خارجی را ندارند و این موضوع باعث شده تا کالای خارجی با تبلیغات گسترده سهم عمده ای از بازار را در اختیار بگیرند.
سید منش مدیر عامل یکی دیگر از کارخانجات تولید لوازم خانگی ساوه هم گفت : تعرفه پایین واردات و قیمت تمام شده محصولات داخلی باعث شده تا واردکنندگان با حداقل تعرفه ها کالاهای خود را وارد و در اختیار مصرف کننده قرار دهند که این توان رقابت را از تولیدکنندگان داخلی گرفته است .
در کشور بیش از صدو بیست هزار کارگر به صورت مستقیم در صنعت لوازم خانگی فعالیت می کنند که حفظ شغل و افزایش درآمد این کارگران بسته به حمایت مردمی و افزایش کیفیت محصولات لوازم خانگی تولید داخل است .
انتهای پیام / ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.