كارگردان مجموعه «زمین انسان‌ها» معتقد است اگر فیلمی صرفا به این نیت تولید شود كه جنبه آموزشی داشته و پیام‌رسان باشد، نمی‌تواند تاثیر بالایی روی تماشاگر بگذارد.

فیلمی كه صرفا به جنبه پیام‌رسانی توجه كند تاثیرگذار نخواهد بود
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ابوالحسن داوودی گفت: رسانه ابزاری قدرتمند برای پیام رسانی و آموزش مخصوصا در زمینه ارتقای فرهنگ سلامت است.

كارگردان فیلم «مرد بارانی»عنوان كرد: اگر موضوع‌های مرتبط با بهداشت جسم و روح با داستان فیلم هماهنگ باشد و در ساختمان فیلم یا سریال چیدمان درستی داشته باشد می‌تواند روی مخاطب اثر بگذارد، اما اگر فیلمی صرفا به این نیت تولید شود كه جنبه آموزشی داشته و پیام رسان باشد، معمولا ناكارآمد است و نمی‌تواند تاثیر بالایی روی تماشاگر بگذارد.
 
كارگردان سریال «زمین انسان‌ها» كه داستان آن در بیمارستان و جامعه پزشكی می‌گذشت درباره این تجربه گفت: طرحی را مدت ها قبل نوشته بودم و تمایل داشتم آن را بسازم تا اینكه تهیه‌كننده‌ای به من پیشنهاد داد اگر طرحی برای كار تلویزیونی دارم ارائه كنم. طرح سریال «زمین انسان‌ها» را به ایشان پیشنهاد دادم، بلافاصله تصویب شد و قرار شد كار كنیم. این سریال را همان زمان از نظر داستان و مسائل مرتبط با پزشكی به روز كردم؛ چرا كه سال‌ها قبل نوشته شده بود.  
 
داوودی گفت: فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری در ایران و خارج از ایران ساخته شده‌اند كه با موضوع بهداشت جسم و روح و البته محیط بیمارستانی كاملا در ارتباط بوده اند و بسیاری از آنها آثار خوب و جذابی هستند.  
 
او افزود: بیمارستان و مراكز درمانی در خیلی از فیلم های ایرانی و خارجی یكی از لوكیشن‌ها است و در چنین آثاری بخشی از داستان با لوكیشن گره خورده ‌است. ما در زندگی با این محیط سروكار داریم و از نظر دراماتیك هم چون این محیط می‌تواند بزنگاه تغییرها باشد، در داستان قابل استفاده است.  
 
 
انتهای پیام/
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار