رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان ایلام گفت: برابر آمارها بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند.

قربانیان چهارشنبه‌‌سوری
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،محمدباقر محمودی بیان کرد: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روزهای پایانی سال به‌روزهای نگرانی و اضطراب خانواده تبدیل شود.  
 
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان به مبحث قانون خریدوفروش مواد محترقه اشاره کرد و افزود: به استناد قانون مجازات اسلامي هرگونه قاچاق، خریدوفروش و ... مواد منفجره و محترقه به‌طور غیرمجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.  
 
وی عنوان کرد: برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامي هرکسي با هياهو، جنجال ، حرکات غیرمتعارف يا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومي گردد و يا مردم را از فعاليت بازدارد، به حبس از سه ماه تا يک سال و 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.  
 
وی با تأکید بر اینکه از نگهداري مواد محترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش‌بازی دستي توسط فرزندانتان اکیداً خودداري کرده و نظارت بر موضوع را جدي بگيريد، یادآورشد: مـراقب رفتـارهاي خطـرناک و نـاهنجار افـراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهاي گشت نيروي انتظامي و يا پليس 110 اطلاع دهيد.  
 
محمودی تاکیدکرد:  از برپايي آتش در معابر باريک و در نزديکي پست‌های برق يا ایستگاه‌های تقليل فشار گاز و پارکینگ‌های عمومي خودداري کنيد.  
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.