آذربایجان غربی رتبه برتر حفاظت از اراضی ملی را درکشور داراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی در مراسم هفته منابع طبیعی با اعلام این خبرافزود:این استان با داشتن 4 میلیون و 200 هزار هکتار مساحت، 2 میلیون و 600 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و 101 هزار هکتار جنگل از استان های پیشرو در زمینه منابع طبیعی است ومیزان تخریب عرصه های ملی در این استان 30 در صد کاهش یافته است.

وهاب زاده کسب رتبه نخست اداره کل منابع طبیعی در بین دستگاه های اجرایی استان در راستای اجرای طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه، راه اندازی سامانه مانیتورینگ منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مهار کانون های ریزگرد و بیابان زدایی و همچنین توسعه عملیات ترویجی جهت جلب مشارکت های مردمی در پروژه های اجرایی را از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان درراستای حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد.

وی ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی بزرگترین پایگاه اطفای حریق در شمالغرب کشور که در هفته دولت کلنگ زنی شده بود نیز در استان به بهره برداری می رسد.

وهاب زاده تاکید کرد: در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر مردم در حفاظت از عرصه های ملی هستیم و به همین منظور سامانه تلفنی 1504 به صورت 24 ساعته در اختیار شهروندان است.

انتهای خبر/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.