فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با سفیر کشورمان در اسلام‌آباد تاکید کرد: روابط قویتر ایران و پاکستان در زمینه دفاعی منجر به صلح و ثبات بیشتر در منطقه خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نوشته روزنامه دیلی پاکستان، ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان و مهدی صفردوست سفیر تهران در اسلام آباد با یکدیگر دیدار و درباره مسائل مختلف منطقه ای و دو جانبه از جمله امنیت منطقه و منافع دو کشور گفت‌وگو کردند.

ژنرال باجوا تاکید کرد که همکاری میان ارتش ایران و پاکستان تاثیرات مثبتی بر صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتش پاکستان ارزش زیادی برای روابط تاریخی میان  این دو کشور برادر قائل است و این روابط به هیچ قیمتی نباید آسیب ببیند.

تهران و اسلام آباد به دلیل بی اعتمادی شدید ناشی از اختلاف نظر درباره سیاست های منطقه ای و بین المللی همکاری های دفاعی و نظامی بسیار کمی دارند. این روابط به ویژه به دلیل حضور گروه های تروریستی و فعالیت های آنها در خاک پاکستان در نزدیکی مرز ایران پیچیده تر شده است. این دوکشور همسایه برای دستیابی به سازوکاری برای مواجهه موثر با این مسئله تلاش کرده اند.

نخست وزیر پاکستان و  حسن روحانی رییس جمهور ایران هفته گذشته در حاشیه نشست اقتصادی اکو با یکدیگر دیدار و بر لزوم تقویت روابط دو جانبه تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار