مراسم بزرگداشت مرحوم نجم‌الدین اربکان از سوی بنیاد اربکان با حضور شخصیت‌های سیاسی فرهنگی و جمع کثیری از علاقه‌مندان آن مرحوم در استانبول ترکیه با شکوه فراوان برگزار شد.

امیدواریم با ادامه راه مرحوم اربکان همکاری همه‌جانبه کشورهای منطقه محقق شود
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، فاتح اربکان، رئیس بنیاد اربکان در این مراسم با تشریح ابعاد مختلف شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن مرحوم تاکید کرد: استکبار و صهیونیست‌ستیزی و تلاش برای ایجاد وحدت در میان مسلمانان و سازمان‌دهی ظرفیت‌های موجود در کشور های همسایه برای هم‌افزایی و توسعه منطقه، از جمله محور های مهم نگاه سیاسی مرحوم اربکان، محسوب می‌شود.

ابراهیم طاهریان، سفیر کشورمان  در ترکیه ، سخنران ویژه این مراسم بود که ضمن تجلیل و تشریح شخصیت برجسته و دین محور مرحوم اربکان گفت: مرحوم اربکان مردی بزرگ، دانشمند، سیاستمدار و دولتمردی دلسوز و عاشق ملت ، کشور و اسلام بود.

طاهریان افزود: برخی شخصیت‌ها هم در زمان حیات و هم ممات خود مایه برکت هستند و مرحوم اربکان از جمله این شخصیت‌های تاثیرگذار است . کسی که حتی پس از ارتحالش علاقه‌مندان و شخصیت‌های مهمی را از پاکستان، افغانستان ، بوسنی ، قبرس و فلسطین و دیگر نقاط جهان و همچنین خیل عظیمی از مردم ترکیه به ویژه جوانان را در این مکان دور هم جمع کرده است.

سفیر ایران افزود : مرحوم اربکان عنایت خاصی به توسعه روابط با همسایگان داشت و براین اساس در جهت توسعه سازمان دی هشت گام‌های موثری برداشت و برای تحرک بخشی به روابط میان ایران و ترکیه تلاش‌های مثمر ثمری را با پشت سر گذاشتن موانع بسیار به انجام رساند.

طاهریان با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و اهداف بلند مرحوم اربکان تصریح کرد: امیدواریم راه و اهداف بلند ایشان با توسعه همه جانبه همکاری های مشترک  بین کشور های منطقه و ارتقای روابط دوجانبه سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی و نیز همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ایران و ترکیه بیش از گذشته تعمیق یابد.

در این مراسم حاضرین به طور مکرر با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی بر ضرورت ادامه راه مرحوم اربکان تاکید کردند. همچنین بنر بزرگی در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و در حمایت ملت مسلمان فلسطین در سالن مراسم نصب شده بود.

علاوه بر ابراهیم طاهریان سفیر و بختیار اسد زاده سرکنسول ایران ، دیگر شخصیت های سیاسی داخلی و خارجی از جمله نمایندگان قاضی حسین رهبر جماعت اسلامی پاکستان وعلی عزت بگوویچ رییس جمهور بوسنی ، نمایندگانی از پاکستان ، قبرس و سایر کشورهای منطقه در این مراسم شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار