معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت:در حال حاضر ۷۰۰ دارالقرآن در کشور وجود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش در آیین تجلیل از مربیان پرورشی خراسان شمالی گفت: برای استفاده از دارالقرآن‌ها باید در ساعات غیردرسی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد اما به دلیل کمبود نیروی انسانی از این فضاها استفاده نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در سال آینده ۱۰ هزار نیروی پرورشی و تربیتی بازنشسته می‌شوند به‌طوری‌که هنوز نیروی جایگزین برای آن‌ها تأمین نشده است.

فیض افزود: سن اکثر مربیان پرورشی کشور بالاست و در آستانه بازنشستگی هستند و ۴۰ درصد از مدارس دولتی کشور در بخش تربیتی و پرورشی کامل نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: نیرو در آموزش‌وپرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی جذب می‌شود همین امر سبب شده تا با مشکل تأمین مربی پرورشی روبرو شویم.

فیض از بهره‌برداری اردوگاه شهید چمران بجنورد در تابستان سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ اردوگاه دانش‌آموزی در کشور ناتمام و ۳۰۰ اردوگاه دانش‌آموزی نیز در دست بهره‌برداری است.

وی افزود: از این تعداد اردوگاه فقط ۱۰ درصد آن ظرفیت استفاده را دارد اما تلاش می‌شود برای استفاده بهینه بخشی از آن در اختیار سازمان دانش‌آموزی قرار گیرد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.