معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل از برنامه های شهرداری اردبیل به منظور اسقبال از بهار در ایام عید نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام لازمی زارع با بیان اینکه با آغاز سال جدید طبیعت در حال نو شدن است گفت: شهرداری اردبیل نیز به منظور استقبال از بهار اقدام به خانه تکانی شهر کرده است.

وی افزود: در همین راستا شهرداری اردبیل اقدام به تنظیف شهری، لکه گیری و آسفالت ریزی معابر، برگزاری مراسم خانه تکانی شهری با حضور شهردار و اعضای شورا، نصب و تعویض پرچم های سطح شهر، نصب بنر و ریسه در خیابان ها و میادین، پاکسازی و جمع آوری اغتشاشات بصری،شستشوی آرامستانها و تعویض پرچم های آنها، رنگ آمیزی جداول، تعویض نیوجرسی های شکسته،آذین بندی میادین ورودی شهر و ترمیم پل های عابر پیاده از جمله اقدامات صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل با بیان اینکه علاوه بر سیمای زیبای شهر نظافت شهر نیز نقش موثری در جذب بیشتر مسافران دارد تصریح کرد: در رابطه با مسائل بهداشتی و نظافتی حدود 50 سرویس بهداشتی در سطح شهر اردبیل ساماندهی شده و شهرداری اردبیل در رابطه با نظافت اماکن عمومی در سطح شهر اردبیل و در ایام تعطیلات عید نوروز فعالیت‌های مستمری خواهد داشت.

لازمی زارع گفت: در راستای ساماندهی دست فروشان از هسته مرکزی شهر و تسهیل در عبور و مرور در آستانه عید نوروز شهرداری اردبیل اقدام به راه اندازی بازارچه های نوروزی در جهت تامین اقلام نوروزی شهروندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اردبیل برای ایام نوروز نیز برنامه های متنوعی در نظر گرفته است افزود: استقبال از اولین مسافر نوروزی در لحظه تحویل سال، تزیین و برپایی سفره هفت سین در میادین شهر و امامزاده سید صدرالدین، ایجاد جاده سلامت در ورودی شورابیل، برگزاری جشنواره هفت سین، نصب عکس شهدای مدافع حرم در پلهای تاریخی، برگزاری تور رایگان گردشگری اردبیل، اجرای موسیقی سنتی آذری و نمایش در کلبه های 4 ورودی شهر، اجرای مراسم موسیقی سنتی در مجتمع شورابیل، تعیین محل جمع آوری ماهی های قرمز و سبزه در روز طبیعت، برگزاری مراسم فرش گل و... از جمله برنامه های انجام شده در ایام نوروز است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.